Jakiego sedana klasy premium wybrać? Przeglądamy najlepsze oferty

Wybór limuzyny premium nie należy do łatwych zadań. Tym bardziej, że oferta jest bardzo szeroka. W katalogu Audi znajdziemy model A5 Sportback, a także A6 Limousine. Między nimi jest zaledwie kilkaset złotych różnicy. Prześwietlamy ofertę prestiżowych sedanów spod znaku czterech pierścieni.
Audi A5 Audi A5 Audi

Audi A5 Sportback

Pierwszą generację A5 zaprojektował Walter de Silva. Auto pojawiło się na rynku w 2007. Piękna linia coupe była powiewem świeżości, na który rynek zareagował entuzjastycznie. Po dwóch latach rozszerzono ofertę odmianą Sportback i Cabriolet.

W 2016 przyszedł czas na zmianę warty. W europejskiej ofercie zadebiutowało drugie wcielenie A5. Na wskroś nowoczesne, dynamiczne i funkcjonalne. Sportback stanowi ponad 60 procent udziału sprzedaży modelu A5. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Klienci lubią najnowsze rozwiązania techniczne zaklęte w ponadczasowej karoserii. 5-drzwiowe Audi mierzy 473 centymetrów długości, 184 szerokości i 139 wysokości.

Wewnątrz znajdziemy materiały z najwyższej półki - skórę, alcantarę, drewno lub szczotkowane aluminium. Finalny wygląd kokpitu zależy od wizji klienta. Możliwości personalizacji są ograniczone jedynie zasobami finansowymi. Ponadto mamy też do dyspozycji wiele elektronicznych gadżetów. To między innymi:

- wirtualny kokpit o przekątnej 12,3 cala

- system multimedialny z dyskiem twardym, interaktywną nawigacją i wydajnym zestawem audio sygnowanym przez Bang&Olufsen

- asystent autonomicznego parkowania

- adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korkach

- aktywne zawieszenie z możliwością wyboru trybu jazdy

Szalenie interesująca jest też szeroka paleta jednostek napędowych. Benzynowe mają od 150 do 245 koni mechanicznych, a diesel - 190. Można napęd na przednią lub obie osie, który jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej przekładni. Najbardziej sportowa odmiana, model RS5, legitymuje się mocą 450 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s. Wkrótce ofertę uzupełni odmiana S5 z wysokoprężnym sercem o mocy 354 KM. Sprint do setki zajmie około 5 sekund.

Co ważne, Audi A5 dostępne jest teraz w bardzo korzystnej ofercie. W programie Audi Perfect Lease można użytkować Sportbacka już za 1268 złotych netto miesięcznie.

Audi A6 Avant allroad quattro Audi A6 Avant allroad quattro Audi

Audi A6

Najnowsze kombi w gamie marki, garściami czerpie wzorce z poprzednich generacji. Audi A6 Avant stylizacją nieznacznie różni się od poprzednika, ale skrywa najnowocześniejsze technologie sprzężone z dynamicznymi i jednocześnie stosunkowo oszczędnymi jednostkami napędowymi.

Audi A6 ma aż 494 centymetry długości, 189 szerokości i 146 wysokości. W standardzie występuje z LED-owymi reflektorami, choć zdecydowanie warto dopłacić do świateł wykonanych w technologii Matrix. Daleki zasięg świecenia sprawia, że jazda po niedostatecznie oświetlonych drogach jest bardzo komfortowa. Względem poprzednika, zachowano proporcje nadwozia, ale wprowadzono szereg uatrakcyjniających elementów w postaci chromowanych listew, wyraźnych przetłoczeń i dyfuzora skrywającego niezależne końcówki układu wydechowego.

W kabinie odnajdą się przede wszystkim miłośnicy elektronicznych gadżetów. Kokpit zdominowały trzy duże ekrany. Ten przed oczami kierowcy ma przekątną 12,3 cala, rozdzielczość HD i możliwość dopasowania grafiki do preferencji użytkownika. Pośrodku konsoli umieszczono kolejne dwa ekrany. Górny ma 8 lub 10,1 cala, w zależności od wybranej wersji. Pasażerowie mogą go obsługiwać gestami, głosowo lub po prostu dotykowo. System oparto na Androidzie, więc jego interfejs jest zbliżony do smartfonów.

Bagażnik w standardowej konfiguracji pomieści 565 litrów bagaży. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność wzrasta do 1680 litrów.

W kwestii jednostek napędowych, wybór jest spory. Mamy do wyboru dwa warianty wysokoprężne - pierwszy ma 163 lub 204 KM generowane z dwóch litrów objętości skokowej. Wyżej znajduje się 3.0 TDI o mocy 286 koni mechanicznych. Ma 620 Nm i automatyczną, 8-stopniową przekładnię. Przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.

Odmiany benzynowe są dwie. 45 TFSI to dwulitrowy motor o mocy 245 KM. Kierowcy o bardziej dynamicznym usposobieniu, powinni zdecydować się na 55 TFSI. To trzylitrowa jednostka V6 o mocy 340 koni mechanicznych. Przyspiesza w 5,1 sekundy do 100 km/h, ma w standardzie napęd na obie osie i dwusprzęgłową przekładnię S tronic.

Większy, bardziej praktyczny i mocniejszy model A6 kosztuje tylko kilkaset złotych więcej od A5. W 3-letnim programie Audi Perfect Lease, 163-konny diesel z automatyczną skrzynią dostępny jest już za 1764 zł netto miesięcznie.