Już podstawowa odmiana Active ma wiele ciekawych udogodnień, ale my stawiamy na wersję Ambition. Kosztuje 5 tysięcy złotych więcej, ale na wzbogacono ją między innymi o 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, cztery szyby sterowane elektrycznie, wielofunkcyjną, obszytą skórą kierownicę, a także czujniki parkowania z tyłu i wiele elektronicznych systemów wsparcia kierowcy. Zestaw uzupełnia klimatyzacja i LED-owe światła do jazdy dziennej.
Pod maską Scali może pracować jeden z trzech doładowanych silników. Wysokoprężny wariant jest jeden. To 1.6 TDI o mocy 115 koni mechanicznych. Występuje z manualną lub automatyczną przekładnią i zużywa w średnim rozrachunku zaledwie 4,9 litra na 100 kilometrów. Pośród benzynowych, najmocniejszą propozycję stanowi 1.5 TSI 150 KM. Łączy się z 7-stopniowym DSG i gwarantuje przyspieszenie do setki na poziomie 8,2 sekundy i prędkość maksymalną równą 220 km/h. My wybieramy jednak podstawowy motor.
Moto.pl
3-cylindrowy 1.0 TSI w zupełności wystarczy do dynamicznej eksploatacji w mieście i żwawej jazdy po krajowych drogach. Cechuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi parametrami. Ma 115 koni mechanicznych i 200 Nm w szerokim przedziale 2000 - 3500 obr./min. Do tego przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i rozpędza się do 204 km/h. Dzięki 6-stopniowej, ręcznej skrzyni uzyskuje niskie wartości zużycia paliwa. Komputer pokładowy w mieście pokazuje 7,3, natomiast w trasie 4,8 litra.
Skoda oferuje bardzo szerokie możliwości personalizacji wnętrza. Decydujemy się na czarną, materiałową tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i białym oświetleniem Ambiente (1000 zł). Przyda się też poduszka chroniąca kolana kierowcy (900 zł), a także pakiet Tech oraz Comfort. Pierwszy kosztuje 2450 złotych i w jego skład wchodzi:
Moto.pl
Comfort zawiera (1850 zł):
Zestaw uzupełniamy w pełni LED-owymi, aktywnymi reflektorami, składanymi podłokietnikiem w drugim rzędzie, dwoma gniazdami USB-C, systemem pozwalającym wybrać profil jazdy oraz bezkluczykowy dostęp do pojazdu umożliwiający otwieranie auta i uruchamianie silnika bez konieczności wyciągania kluczyka z kieszeni.
Scala z bogatym wyposażeniem, przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, a także dynamicznym i zarazem oszczędnym silnikiem okazuje się bardzo rozsądna cenowo. Wybrany przez nas egzemplarz kosztuje 837 złotych miesięcznie przy umowie na 4 lata i rocznym limicie kilometrów w wysokości 20 tysięcy. Po zakończeniu programu można wykupić auto lub zdecydować się kolejnym model.