Skonfigurowaliśmy swoją Skodę Scala - kupujemy kompakta za 837 zł miesięcznie

Najnowszy kompakt Skody właśnie debiutuje na polskim rynku. Jest przestronny, nowoczesny, dynamiczny i wprowadza mnóstwo świeżości do konserwatywnego segmentu. Wybieramy optymalną konfigurację kompaktowej Scali.
Skoda Scala Skoda Scala fot. Skoda

Stawiamy na specyfikację Ambition

Już podstawowa odmiana Active ma wiele ciekawych udogodnień, ale my stawiamy na wersję Ambition. Kosztuje 5 tysięcy złotych więcej, ale na wzbogacono ją między innymi o 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, cztery szyby sterowane elektrycznie, wielofunkcyjną, obszytą skórą kierownicę, a także czujniki parkowania z tyłu i wiele elektronicznych systemów wsparcia kierowcy. Zestaw uzupełnia klimatyzacja i LED-owe światła do jazdy dziennej.

Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl Moto.pl

TSI to odpowiedni wybór

Pod maską Scali może pracować jeden z trzech doładowanych silników. Wysokoprężny wariant jest jeden. To 1.6 TDI o mocy 115 koni mechanicznych. Występuje z manualną lub automatyczną przekładnią i zużywa w średnim rozrachunku zaledwie 4,9 litra na 100 kilometrów. Pośród benzynowych, najmocniejszą propozycję stanowi 1.5 TSI 150 KM. Łączy się z 7-stopniowym DSG i gwarantuje przyspieszenie do setki na poziomie 8,2 sekundy i prędkość maksymalną równą 220 km/h. My wybieramy jednak podstawowy motor.

Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl
Moto.pl

3-cylindrowy 1.0 TSI w zupełności wystarczy do dynamicznej eksploatacji w mieście i żwawej jazdy po krajowych drogach. Cechuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi parametrami. Ma 115 koni mechanicznych i 200 Nm w szerokim przedziale 2000 - 3500 obr./min. Do tego przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i rozpędza się do 204 km/h. Dzięki 6-stopniowej, ręcznej skrzyni uzyskuje niskie wartości zużycia paliwa. Komputer pokładowy w mieście pokazuje 7,3, natomiast w trasie 4,8 litra.

Skoda Scala Skoda Scala fot. Skoda

Personalizujemy wnętrze

Skoda oferuje bardzo szerokie możliwości personalizacji wnętrza. Decydujemy się na czarną, materiałową tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i białym oświetleniem Ambiente (1000 zł). Przyda się też poduszka chroniąca kolana kierowcy (900 zł), a także pakiet Tech oraz Comfort. Pierwszy kosztuje 2450 złotych i w jego skład wchodzi:

  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości;
  • Podgrzewane przednie fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej;
  • LIGHT AND RAIN ASSIST - czujnik zmierzchu i deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne (Coming/Leaving Home, Tunnel Light);
  • Kamera cofania.

Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl
Moto.pl

Comfort zawiera (1850 zł):

  • Radio Bolero (8", 8 głośników, dwa gniazda USB-C);
  • SMARTLINK+;
  • CLIMATRONIC - dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z automatycznie przyciemnianym lusterkiem wstecznym;
  • SUNSET - tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia.

Zestaw uzupełniamy w pełni LED-owymi, aktywnymi reflektorami, składanymi podłokietnikiem w drugim rzędzie, dwoma gniazdami USB-C, systemem pozwalającym wybrać profil jazdy oraz bezkluczykowy dostęp do pojazdu umożliwiający otwieranie auta i uruchamianie silnika bez konieczności wyciągania kluczyka z kieszeni.

Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl Skoda Scala konfigurator - konfiguracja Moto.pl Moto.pl

Dobra oferta

Scala z bogatym wyposażeniem, przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, a także dynamicznym i zarazem oszczędnym silnikiem okazuje się bardzo rozsądna cenowo. Wybrany przez nas egzemplarz kosztuje 837 złotych miesięcznie przy umowie na 4 lata i rocznym limicie kilometrów w wysokości 20 tysięcy. Po zakończeniu programu można wykupić auto lub zdecydować się kolejnym model.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.