Terenowo, czy luksusowo - prześwietlamy Land Rovera Discovery i Volkswagena Touarega. Brytyjska legenda jest... dużo tańsza!

SUV-y wyższej klasy jeszcze nigdy nie były tak luksusowe i dynamiczne. Land Rover i Volkswagen mają własną receptę na udane połączenie dobrych własności terenowych i najwyższego komfortu. Sprawdzamy, co oferuje każdy z nich.
Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI fot. Volkswagen

Volkswagen Touareg

Trzecie wcielenie Touarega dzieli modułową platformę z Porsche Cayenne, Audi Q8 i Lamborghini Urus. Doborowe towarzystwo sprawia, że flagowy Volkswagen może pochwalić się rozwiązaniami dostępnymi w autach z cenami mocno przekraczającymi pół miliona złotych. Względem poprzednika, auto urosło i zyskało wiele atrakcyjnych detali. Można je postawić na 21-calowych obręczach ze stopów lekkich, wyposażyć w matrycowe, bardzo wydajne reflektory diodowe i system czterech kół skrętnych. Nadwozie mierzy 487,5 centymetra długości, 198,5 szerokości i 170 wysokości.

Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI fot. Volkswagen

Na drogę i w teren

Mimo okazałych gabarytów, Touareg potrafi być bardzo zwinny na drodze. Spora w tym zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, kilku trybów jazdy i dopracowanego, pneumatycznego zawieszenia 4-Corner. Standardowy prześwit SUV-a wynosi 19 centymetrów. Wystarczy jednak wybrać moduł off-roadowy, by zwiększyć odległość od podłoża o dodatkowe 7 cm. Wystające korzenie, głębokie koleiny wypełnione błotem, czy śnieżna zaspa, nie stanowią dla VW najmniejszego problemu. Dodatkowo, niemieckie auto potrafi pokonywać przeszkody wodne o głębokości 57 centymetrów.

Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI fot. Volkswagen

Duża moc w rozsądnej cenie

Pod maską znajdziemy trzy jednostki napędowe. Pierwsza z nich to 3.0 V6 TSI o mocy 340 koni mechanicznych. W tym segmencie klienci częściej decydują się na diesle, a tych w ofercie nie brakuje. 3.0 V6 TDI występuje w dwóch odmianach - 231 i 286 KM. Ta najmocniejsza gwarantuje przyspieszenie do setki w 6,1 sekundy i średnie zużycie paliwa na poziomie 6,9 litra. Wkrótce do palety dołączy 8-cylindrowy wariant wysokoprężny.

Największy SUV koncernu dostępny jest obecnie w korzystnej ofercie. Leasing z ubezpieczeniem, pakietem przeglądów i ochroną pogwarancyjną to także niska rata. Wystarczy wpłata własna na poziomie 10 procent, by skorzystać z programu i cieszyć się luksusowym samochodem już za 2279 złotych netto miesięcznie.

Land Rover Discovery Land Rover Discovery fot. Land Rover

Land Rover Discovery

Obecna, piąta generacja Land Rovera Discovery, zadebiutowała w 2017 roku. Ma blisko 5 metrów długości (10 cm więcej od Touarega), stały napęd na cztery koła i potrafi przewieźć nawet 7 pasażerów. Wygląda bardzo nowocześnie, ale garściami czerpie wzorce z pierwowzoru. Jest więc luksusowym i bardzo funkcjonalnym SUV-em. Ostatni rząd siedzeń można wyposażyć w podgrzewanie. W miejsce tradycyjnego kluczyka, klient może zażyczyć sobie wodoodporną bransoletkę na nadgarstek i pływać w niej chociażby na surfingu. Wystarczy zbliżyć się z nią do auta, by odryglować zamki i uruchomić silnik. Żaden z producentów nie może pochwalić się podobnym rozwiązaniem.

Land Rover Discovery
fot. JLR

Na pokładzie znajdziemy też wydajne multimedia, wysokiej jakości skórzaną tapicerkę z funkcją wentylacji, drewniane oraz aluminiowe dekory, a także setki opcji pozwalających do woli personalizować wybrany egzemplarz. Bagażnik w konfiguracji 5-osobowej mieści 1231 litrów. Wszystkie fotele można niezależnie składać, dzięki czemu przy dwóch miejscach przestrzeń bagażowa wynosi bezkonkurencyjne 2500 litrów.

Land Rover Discovery Land Rover Discovery fot. JLR

Terenowa legenda

Discovery zachował wysoką dzielność terenową (90 cm brodzenia) i zapewnia komfort jazdy, jakiego nie powstydzą się topowe limuzyny wożące prezesów największych firm. Jego maksymalny prześwit wynosi aż 28,3 cm, a masa holowanej przyczepy wraz z hamulcem najazdowym to imponujące 3500 kilogramów. Ciągnięcie ułatwia szereg elektronicznych asystentów. Do tego dochodzące liczne akcesoria pozwalające w komfortowych warunkach przewozić chociażby zwierzęta.

Land Rover Discovery Land Rover Discovery fot. Land Rover

W błoto i do teatru

Land Rover ma jednostki napędowe o mocy od 240 do 306 koni mechanicznych i stały napęd na obie osie w standardzie. Dzięki temu, sprawdzi się nie tylko w wymagających warunkach off-roadowych, lecz również w mieście podczas wyprawy do teatru lub na spotkanie biznesowe. Najmocniejszy diesel ma 306 KM i aż 700 Nm dostępnych przy 1500 obr./min. Współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną i przyspiesza do setki w 7,5 sekundy. Przy baku o pojemności 85 litrów i zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 8,9 litra, odstępy między tankowaniami to około 900 kilometrów.

Prawie 5-metrowy SUV dostępny jest obecnie w bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych. Wystarczy 1426 złotych netto miesięcznie, by cieszyć się z wszechstronności i luksusu brytyjskiej legendy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.