Zbudowano go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi to 267 cm. Eclipse Cross jest pierwszym modelem Mitsubishi w Europie, który wyposażono w pełni LED-owe światła. Auto ma też charakterystyczny, ścięty tył, co ma nawiązywać do sportowych samochodów coupe.
Pod maską Mitsubishi pracuje mocna jednostka napędowa o mocy 163 koni mechanicznych. Sprzężona z manualną lub automatyczną przekładnią zapewnia bardzo dobre osiągi i dość niskie zużycie paliwa. 1.5 Turbo połączony z wydajnym, bezstopniowym automatem gwarantuje sprint do setki na poziomie 9,8 sekundy i 200 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa w średnim rozrachunku wynosi zaledwie 7 litrów benzyny.
Zestaw uzupełnia inteligentny napęd na obie osie. W domyśle przekazuje 80 procent siły napędowej na przednią oś i 20 na tylną. Systemem zawiaduje komputer optymalizujący trakcję w rozmaitych warunkach. Do wyboru kierowcy są też dostępne następujące ustawienia 4x4: automatyczny, na śnieg i na luźną nawierzchnię.
Poza atrakcyjną stylizacją, Eclipse Cross oferuje również dopracowane wnętrze. Gwarantuje pasażerom sporo przestrzeni w dwóch rzędach, a także wiele udogodnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. Już w standardzie znajdziemy:
- automatyczną klimatyzację
- tempomat
- centralny zamek sterowany pilotem
- elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach
- przesuwną kanapę z oparciem regulowanym w zakresie kilkunastu stopni
Nowoczesny, japoński SUV dostępny jest teraz w bardzo korzystnych warunkach. Wersja Invite jest teraz tańsza o 14 tys. zł. Dodatkowo możemy zyskać tysiąc złotych, jeżeli zdecydujemy się na wykupienie polisy ubezpieczeniowej PZU 3,8%.