Cupra Ateca jest pierwszym kompaktowym SUV-em, który dysponuje mocą 300 KM. Pod maską hiszpańskiego auta pracuje dwulitrowa jednostka wsparta doładowaniem. W połączeniu z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła, Cupra okazuje się bardzo przyjaznym autem podczas codziennej eksploatacji. Jeśli kierowca ma w DNA żyłkę sportowca, szybko doceni walory trakcyjne. Sprężyste zawieszenie pozwala pokonywać ostre łuki na granicy przyczepności. Konstruktorzy popracowali też na układem wydechowym. Po aktywacji trybu Sport, Cupra Ateca brzmi basowo i "strzela" przy każdorazowej zmianie przełożenia. Świetne recenzje zbiera również zestrojenie układu kierowniczego i spłaszczona krzywa momentu obrotowego, gwarantująca żywiołową reakcję na dociskanie gazu nawet przy niskiej wartości prędkości obrotowej.
Mimo sportowego charakteru, Cupra Steca oferuje sporą dawkę praktyczności. W dwóch rzędach miejsca nie zabraknie nawet pasażerom o koszykarskiej fizjonomii. W kabinie znajdziemy też mocno wyprofilowane fotele, aluminiowe nakładki na pedały i świetnie leżącą w dłoniach wielofunkcyjną kierownicę. Poza tym, Atekę można wyposażyć w wiele elektronicznych udogodnień. Zaawansowana jednostka multimedialna łączy się z zewnętrznymi nośnikami pamięci, kamerą cofania, wydajną nawigacją i systemem nagłośnieniowym Beats Audio. Kompaktowy SUV potrafi też autonomicznie parkować prostopadle i równolegle tyłem i elektrycznie unosić pokrywę wielkiego bagażnika po machnięciu nogą pod tylnym zderzakiem. Zestaw radarów i czujników pozwala natomiast na częściowo autonomiczną jazdę po drogach szybkiego ruchu.
Naszpikowana nowoczesnymi technologiami Cupra została bardzo atrakcyjnie wyceniona. Kompaktowego SUV-a przyspieszającego do setki w 5 sekund i prowadzącego się jak o rozmiar mniejszy hot-hatch, można mieć już za 1268 złotych netto miesięcznie. W personalizowanym programie Leasing Moc Niskich Rat przyjęliśmy wpłatę własną w wysokości 30 procent, 48-miesięczny okres umowy i limit przebiegu rocznego na poziomie 20 tysięcy kilometrów.