Skoda z każdym rokiem notuje wzrosty sprzedaży. Scala z pewnością pomoże wyśrubować dotychczasowe rekordy. Kompaktowy model zastępuje Rapida i wprowadza mnóstwo świeżości do dość konserwatywnego segmentu. Auto wygląda nowocześnie i oferuje dodatki, których dotąd mogliśmy doświadczyć w segmencie premium. Na pierwszy plan wysuwa się bezpieczeństwo.
Drogi mamy coraz lepsze. Wysokie prędkości autostradowe wymagają skupienia i doświadczenia. Zdarzają się jednak chwile zamyślenia. Wtedy z pomocą przychodzi pokładowa elektronika. Skoda w wyposażeniu standardowym na funkcję Lane Assist. Elektroniczny układ wychwytuje za pomocą kamer linie oddzielające pasy i utrzymuje auto na środku jednego z wybranych. Automatycznie skoryguje tor jazdy, ostrzegając wcześniej sygnałem świetlnym i lekką wibracją kierownicy.
Podczas jazdy po drogach ekspresowych przyda się również aktywny tempomat. W Skodzie działa do prędkości 210 km/h i pomaga utrzymać odpowiedni odstęp i prędkość względem poprzedzającego pojazdu. Jego obsługa jest banalnie prosta i pozwala regulować maksymalną szybkość, a także odległość. Wraz z systemem utrzymania samochodu w pasie ruchu, mamy do czynienia z pół-autonomicznym rozwiązaniem.
Nowoczesny kompakt musi chronić w każdej sytuacji. Na pokładzie Scali znajdziemy czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny, a także poduszkę na kolana kierowcy i boczne zabezpieczenia chroniące pasażerów w drugim rzędzie. Zawór bezpieczeństwa uzupełnia wytrzymała konstrukcja z wysokogatunkowej stali oraz szereg asystentów elektronicznych. Jednym z nich jest Front Assist w trybie ciągłym monitorujący przestrzeń przed autem. Zestaw radarów i kamer wykrywa przeszkody i w razie braku reakcji kierowcy, autonomicznie uruchamia hamulce. Rozwinięcie stanowi Rear Traffic Alert. Wspomaga wyjazd tyłem z miejsca parkingowego. Po wykryciu pojazdu w strefie prostopadłej, wyświetli grafikę na cyfrowej tablicy rozdzielczej i ostrzeże sygnałem dźwiękowym, a w podbramkowej sytuacji zdalnie włączy do akcji układ hamulcowy.
Scala oferuje również wiele udogodnień podnoszących komfort codziennej eksploatacji. Na pokładzie znajdziemy kamerę cofania, aktywne, w pełni LED-owe reflektory, a także zestaw multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Łączy się z internetem i pozwala przenieść na główny wyświetlacz aplikacje ze smartfona. Kolejny monitor ze zmienną grafiką znajduje się przed oczami kierowcy i zastępuje analogowe wskaźniki.