Prawdziwe auto terenowe musi posiadać napęd 4x4. Również Skoda Karoq ma napęd na obie osie w wersji z silnikiem 1.5 TSI ACT z 7-biegowym automatem DSG. Drugi wariant z napędem na cztery koła to silnik 2.0 TSI, również z 7-biegową przekładnią DSG.
Skoda Karoq z silnikiem 1.5 jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: podstawowym Ambition, rozszerzonym Style, off-roadowym Scout i topowym Sportline. Wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym jest dostępna tylko dla topowej wersji wyposażenia.
W odwodzie pozostają jeszcze 2-litrowe silniki Diesla - do wyboru z manualną 6-biegową skrzynią lub 7-biegowym automatem DSG. Modele z silnikami wysokoprężnymi są dostępne we wszystkich czterech wersjach wyposażenia.
Napęd 4x4 i systemy wspomagające jazdę w terenie z pewnością skłoniły TOPR do sięgnięcia po Skodę Karoq. Istotnym czynnikiem, było także niskie zużycie paliwa. Według danych technicznych Karoq z silnikiem 1.5 TSI pali średnio 7,6 l/100 km, a pojazdy z 2-litrowym Dieslem zużywają 6,5 l/100 km.
Ekonomiczna jazda idzie w parze z dobrymi osiągami. 1.5-litrowy silnik dysponuje mocą 150 KM i w wersji z manualną skrzynią biegów od 0 do 100 km/h pojedzie w 8,4 s. Topowa wersja z 2-litrowym TSI zaoferuje nam 190 KM i do pierwszej setki rozpędzi się w równo 7 sekund.
A w Skodzie Karoq wypadają silniki wysokoprężne? Obie 2-litrowe wersje dysponują mocą 150 KM. W manualu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,7 s, a w automacie czas ten będzie o pół sekundy dłuższy.
Podstawowa wersja wyposażenia Ambition dostępna przy wyborze 1.5-litrowego silnika zaoferuje nam w standardzie 17-calowe felgi, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy przydatny podczas jazdy w terenie system HHC, który będzie pomagać podczas ruszania pod strome wzniesienia. Co jeszcze? Tempomat oraz system Light Assist z czujnikiem deszczu i zmierzchu.
2-litrowa wersja w standardowym wyposażeniu w ramach pakietu Sportline zaoferuje nam bezkluczykowy dostęp, reflektory przednie w technologii Full LED, kamerę cofania, sportowe fotele wraz z materiałową tapicerką Thermoflux i pakiet oświetlenia wewnętrznego LED Ambiente.
Same podstawowe wersje Skody Karoq zwracają uwagę. Nic więc dziwnego, że wobec bardzo dobrych osiągów, świetnej ceny i porządnego wyposażenia, TOPR zdecydował się właśnie na Karoqa.
Co ciekawe Skoda kusi atrakcyjnymi rabatami na wyposażenie. Pakiet przeglądów przez pierwsze 4 lata lub do osiągnięcia 60 000 km dostaniemy już za 299 zł. Pakiet Comfort (który normalnie kosztuje 5700 zł) z systemem nawigacji multimedialnej, kamerą cofania i elektryczną pokrywą bagażnika jest dostępny za 3500 zł. Sprawdźcie sami listę dodatkowego wyposażenia, rabaty i cennik Skody Karoq.