Skoda Karoq - dlaczego TOPR wybrał Skodę?

SUV-y i crossovery nie muszą być nudne. Skoda Karoq udowadnia, że za atrakcyjną cenę możemy kupić solidnego crossovera o terenowym charakterze, na którego zdecydowało się Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe. Co oferuje Skoda Karoq?
Skoda Karoq 2.0 TDI vs. Seat Ateca 2.0 TSI Skoda Karoq 2.0 TDI vs. Seat Ateca 2.0 TSI fot. Piotr Mokwiński

Skoda Karoq - terenowy charakter

Prawdziwe auto terenowe musi posiadać napęd 4x4. Również Skoda Karoq ma napęd na obie osie w wersji z silnikiem 1.5 TSI ACT z 7-biegowym automatem DSG. Drugi wariant z napędem na cztery koła to silnik 2.0 TSI, również z 7-biegową przekładnią DSG.

Skoda Karoq z silnikiem 1.5 jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: podstawowym Ambition, rozszerzonym Style, off-roadowym Scout i topowym Sportline. Wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym jest dostępna tylko dla topowej wersji wyposażenia.

W odwodzie pozostają jeszcze 2-litrowe silniki Diesla - do wyboru z manualną 6-biegową skrzynią lub 7-biegowym automatem DSG. Modele z silnikami wysokoprężnymi są dostępne we wszystkich czterech wersjach wyposażenia.

Skoda Karoq Scout Skoda Karoq Scout fot. Skoda

Skoda Karoq - ekonomiczny crossover z dobrymi osiągami

Napęd 4x4 i systemy wspomagające jazdę w terenie z pewnością skłoniły TOPR do sięgnięcia po Skodę Karoq. Istotnym czynnikiem, było także niskie zużycie paliwa. Według danych technicznych Karoq z silnikiem 1.5 TSI pali średnio 7,6 l/100 km, a pojazdy z 2-litrowym Dieslem zużywają 6,5 l/100 km.

Ekonomiczna jazda idzie w parze z dobrymi osiągami. 1.5-litrowy silnik dysponuje mocą 150 KM i w wersji z manualną skrzynią biegów od 0 do 100 km/h pojedzie w 8,4 s. Topowa wersja z 2-litrowym TSI zaoferuje nam 190 KM i do pierwszej setki rozpędzi się w równo 7 sekund.

A w Skodzie Karoq wypadają silniki wysokoprężne? Obie 2-litrowe wersje dysponują mocą 150 KM. W manualu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,7 s, a w automacie czas ten będzie o pół sekundy dłuższy.

Skoda Karoq Skoda Karoq Skoda

Skoda Karoq - wyposażenie i rabaty

Podstawowa wersja wyposażenia Ambition dostępna przy wyborze 1.5-litrowego silnika zaoferuje nam w standardzie 17-calowe felgi, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy przydatny podczas jazdy w terenie system HHC, który będzie pomagać podczas ruszania pod strome wzniesienia. Co jeszcze? Tempomat oraz system Light Assist z czujnikiem deszczu i zmierzchu.

2-litrowa wersja w standardowym wyposażeniu w ramach pakietu Sportline zaoferuje nam bezkluczykowy dostęp, reflektory przednie w technologii Full LED, kamerę cofania, sportowe fotele wraz z materiałową tapicerką Thermoflux i pakiet oświetlenia wewnętrznego LED Ambiente.

Same podstawowe wersje Skody Karoq zwracają uwagę. Nic więc dziwnego, że wobec bardzo dobrych osiągów, świetnej ceny i porządnego wyposażenia, TOPR zdecydował się właśnie na Karoqa.

Co ciekawe Skoda kusi atrakcyjnymi rabatami na wyposażenie. Pakiet przeglądów przez pierwsze 4 lata lub do osiągnięcia 60 000 km dostaniemy już za 299 zł. Pakiet Comfort (który normalnie kosztuje 5700 zł) z systemem nawigacji multimedialnej, kamerą cofania i elektryczną pokrywą bagażnika jest dostępny za 3500 zł. Sprawdźcie sami listę dodatkowego wyposażenia, rabaty i cennik Skody Karoq.

Więcej o: