Czy opłaca się kupować luksusową hybrydę? Sprawdziliśmy różnice w zużyciu paliwa
Czy opłaca się kupować luksusową hybrydę? Sprawdziliśmy ile paliwa zużywa hybrydowy Lexus RX
redakcja
Lexus RX to jeden z najważniejszych modeli japońskiego producenta. Ten duży SUV pojawił się na rynku w 1998 r., na nowo definiując swój segment. Rewolucja nastąpiła sześć lat później, gdy pojawił się model RX 400h - pierwszy SUV z napędem hybrydowym. Jest rok 2019, a najnowsze wcielenie RX'a zaskakuje stylem, komfortem i nowoczesnymi technologiami.
Lexus RX 2020 fot. Lexus
Duży i większy
Lexus RX występuje w wersji standardowej i przedłużonej L. Ma też dwa rodzaje napędu. Podstawowa wersja silnikowa nosi oznaczenie RX 300, pod którym kryje się benzynowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Ma 238 koni mechanicznych i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego przenoszonego na koła obu osi. Doładowany motor pozwala rozpędzić się w 9,5 sekundy do pierwszej setki.
REKLAMA
Lexus RX 2020 fot. Lexus
Potęga hybrydy
Druga z jednostek o oznaczeniu 450h jest hybrydą i to właśnie ona stanowi o potędze japońskiego modelu. Zdecydowana większość klientów decyduje się na taki wariant. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na dopracowaną technologię, dynamikę i niskie zużycie paliwa. RX 450h ma pod maską 3,5-litrowy motor V6 zestawiony z mocnym silnikiem elektrycznym. Układ rozwija 313 KM i może zużywać zaledwie 6,7 litra paliwa (w cyklu średnim). To nawet o 3,2 litra mniej od RX 300. Mimo niższego zużycia paliwa, RX 450h jest szybszy od modelu z oznaczeniem RX 300 - sprint do setki trwa zaledwie 7,7 sekundy.
Lexus RX 2020 fot. Lexus
Bogate wyposażenie
Nie trzeba sięgać po topowe specyfikacje wyposażenia, by cieszyć się wieloma pokładowymi udogodnieniami. Już w podstawowej wersji Elegance można liczyć na:
Reflektory przednie LED
Automatyczne światła drogowe
Tylne światła mijania i stopu wykonane w technologii LED
Podgrzewanie przednich foteli
Elektryczna regulacja przednich foteli
Regulacja fotela kierowcy w 8 kierunkach
Aktywny tempomat (ACC) działający w pełnym zakresie prędkości
Kamera cofania z liniami pomocniczymi
Ekran centralny o przekątnej 8 cali ze złączem Apple CarPlay/ Android Auto
9-głośnikowy system audio Pioneer
System ochrony przed zderzeniowej (PCS)
Nie zabrakło też zaawansowanych systemów bezpieczeństwa zgromadzonych pod nazwą LSS+2, które są dostępne już w standardowej wersji wyposażenia. Układ obejmuje:
automatyczne światła drogowe AHB
asystenta utrzymania pasa ruchu LTA
aktywny tempomat DRCC
asystent znaków drogowych RSA
wykrywanie pieszych w noc
wykrywanie rowerzystów w dzień
Lexus RX 2020 fot. Lexus
Najlepszy wybór
Poza bazową konfiguracją, Lexus przygotował specyfikację, która wyjątkowo przyciąga uwagę. Mowa o RX 300 w wersji wyposażenia Prestige wzbogaconej o pakiet GPS. Na pokład trafiły takie opcje jak:
Lexus Safety System+ (m.in. system ochrony przedzderzeniowej (pcs) z wykrywaniem pieszych)
Ekran 12"
Lexus Premium Navigation
Apple CarPlay / Android Auto
Czujniki parkowania z funkcją samodzielnego zatrzymania (ICS)
20 calowe obręcze
Elektryczną klapę bagażnika otwierana ruchem nogi
Podgrzewanie kierownicy
Elektryczną regulację przednich foteli
fot. Lexus
Jeśli ktoś jest zainteresowany mocniejszym wariantem RX'a, Lexus także ma wiele do zaoferowania. Odmiana 450h w wersji F Sport i dodatkowym pakietem Sense niejednego kierowcę zaskoczy wyposażeniem. Poza silnikiem V6 w takim aucie znajdziemy m.in.:
Pakiet stylistyczny F SPORT (wewnętrzny + zewnętrzny)
15-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem
Kolorowy projektor wskazań przyrządów na przedniej szybie HUD
Lexus Safety System+ (m.in. system ochrony przedzderzeniowej (pcs) z wykrywaniem pieszych)