Lexus RX występuje w wersji standardowej i przedłużonej L. Ma też dwa rodzaje napędu. Podstawowa wersja silnikowa nosi oznaczenie RX 300, pod którym kryje się benzynowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Ma 238 koni mechanicznych i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego przenoszonego na koła obu osi. Doładowany motor pozwala rozpędzić się w 9,5 sekundy do pierwszej setki.
Druga z jednostek o oznaczeniu 450h jest hybrydą i to właśnie ona stanowi o potędze japońskiego modelu. Zdecydowana większość klientów decyduje się na taki wariant. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na dopracowaną technologię, dynamikę i niskie zużycie paliwa. RX 450h ma pod maską 3,5-litrowy motor V6 zestawiony z mocnym silnikiem elektrycznym. Układ rozwija 313 KM i może zużywać zaledwie 6,7 litra paliwa (w cyklu średnim). To nawet o 3,2 litra mniej od RX 300. Mimo niższego zużycia paliwa, RX 450h jest szybszy od modelu z oznaczeniem RX 300 - sprint do setki trwa zaledwie 7,7 sekundy.
Nie trzeba sięgać po topowe specyfikacje wyposażenia, by cieszyć się wieloma pokładowymi udogodnieniami. Już w podstawowej wersji Elegance można liczyć na:
Nie zabrakło też zaawansowanych systemów bezpieczeństwa zgromadzonych pod nazwą LSS+2, które są dostępne już w standardowej wersji wyposażenia. Układ obejmuje:
Poza bazową konfiguracją, Lexus przygotował specyfikację, która wyjątkowo przyciąga uwagę. Mowa o RX 300 w wersji wyposażenia Prestige wzbogaconej o pakiet GPS. Na pokład trafiły takie opcje jak:
fot. Lexus
Jeśli ktoś jest zainteresowany mocniejszym wariantem RX'a, Lexus także ma wiele do zaoferowania. Odmiana 450h w wersji F Sport i dodatkowym pakietem Sense niejednego kierowcę zaskoczy wyposażeniem. Poza silnikiem V6 w takim aucie znajdziemy m.in.: