Mitsubishi Eclipse Cross został zbudowany go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm. Eclipse Cross jest pierwszym modelem Mitsubishi w Europie, który wyposażono w pełni LED-owe światła. Auto ma też charakterystyczny, ścięty tył, co ma nawiązywać do sportowych samochodów coupe. A jak Mitsubishi Eclipse Cross sprawdza się w praktyce?
Konstruktorzy Eclipse Cross szczycą się dopracowanym układem jezdnym i nowym, zaprojektowanym dla tego modelu benzynowym silnikiem. Turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka o objętości skokowej 1.5 litra może współpracować z 6-stopniowym manualem lub skrzynią bezstopniową. Motor generuje 163 koni mechanicznych i 250 Nm dostępnych przy 1800 obr./min. To wystarcza, by auto ważące półtorej tony rozpędzić do setki w 9,8 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 200 km/h.
Układ jezdny Mitsubishi dobrze spisuje się na nierównych nawierzchniach. Zawieszenie osadzone na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich skutecznie filtruje większość nierówności. Pracuje stosunkowo cicho i harmonijnie. W szybko pokonywanych zakrętach daje się we znaki niewielka podsterowność. Przy prędkościach rzędu 120 km/h, w kabinie panuje przyjemna cisza. Do uszu podróżujących dociera jedynie cichy szmer powietrza opływającego karoserię. Wrażenia z jazdy jednak najlepiej sprawdzić na własnej skórze, podczas jazd testowych.
System S-AWC dopasowuje proporcje momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła do warunków na drodze. Dzięki temu, na zaśnieżonej nawierzchni samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie.
Wnętrze kompaktowego SUV-a wykończono dobrymi materiałami, a całość solidnie spasowano. Kokpit wygląda schludnie i dość nowocześnie. Pojawiły się też rozwiązania, których próżno szukać w pozostałych modelach koncernu. Mamy do dyspozycji przezierny wyświetlacz, kamerę cofania z widokiem 360 stopni, a także zestaw multimedialny z dotykową obsługą.
Miejsca w dwóch rzędach wygospodarowano sporo. Fotele są wygodne i obszerne. Wysoko umieszczone siedzisko w najbogatszej wersji zyskało elektryczną regulację. Kanapa drugiego rzędu jest przesuwna w zakresie 20 centymetrów i oferuje sporo przestrzeni przed kolanami. Dzięki regulacji oparcia, bagażnik ma pojemność od 341 do 448 litrów.
W gamie modelowej koncernu, Eclipse Cross znajduje się między ASX-em, a Outlanderem. Tym samym, konkuruje w bardzo mocnym segmencie, gdzie prym wiedzie Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan i Ford Kuga. Klientów wodzi na pokuszenie dynamicznym silnikiem benzynowym współpracującym z wydajną skrzynią CVT, przestronnym i nieźle wykończonym wnętrzem, a także dającym dużo pewności napędem na cztery koła.