Hyundai przecenił swoją hybrydę. Ioniq w cenie zwykłego auta kompaktowego

Hybrydowy Ioniq zaskakuje. Oferuje wysoką funkcjonalność i dobre osiągi, a dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego, pozwala przejechać kilkadziesiąt kilometrów na prądzie. Nowy rok przyniósł też sporą obniżkę ceny. Prześwietlamy ofertę koreańskiej hybrydy.
Hyundai IONIQ Hybrid Hyundai IONIQ Hybrid Hyundai

Co dwa silniki, to nie jeden

Hyundai wykorzystuje potencjał benzynowej jednostki spalinowej i mocnego, elektrycznego silnika. Hybrydowe połączenie przekonuje dużym zasięgiem i niezłymi parametrami. Do tego całość atrakcyjnie wyceniono. W cenie koreańskiego auta ekologicznego można kupić 230-konną Skodę Octavię RS lub jedną z niższych wersji wyposażeniowych Mazdy 6. Niestety, żaden z powyższych samochodów nie jest w stanie zagwarantować zużycia paliwa na poziomie motocykla z silnikiem o pojemności 125 ccm, czyli około 3,5 l/100 km. Co jeszcze oferuje Ioniq?

Hyundai IONIQ Hybrid Hyundai IONIQ Hybrid Hyundai

Jazda na prądzie

Zaletą hybrydy typu plug-in jest możliwość pokonania długiego dystansu w trybie bezemisyjnym, a następnie doładowanie baterii z gniazdka. Hyundai zastosował jednostkę benzynową o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM, a także motor elektryczny generujący niewiele ponad 60 koni. Tandem połączono z bateriami o pojemności 8,9 kWh, co pozwala przejechać na prądzie 63 kilometry. Układ odzyskuje energię podczas hamowania i pozwala poruszać się bezszelestnie z prędkością do 140 km/h. Im więcej czasu użytkownik spędzi w mieście, tym oszczędności będą większe. Nie sposób pominąć dobre osiągi auta. Sprint do setki zajmuje 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej.

Hyundai IONIQ Hybrid Hyundai IONIQ Hybrid fot. Tomasz Korniejew

Jazda o kropelce

5-osobowy, kompaktowy liftback zaskakuje nie tylko funkcjonalnym wnętrzem, bogatym wyposażeniem i wysokiej klasy materiałami wykończeniowymi. Największe uznanie budzi średnie zużycie paliwa. 3,4 litra w średnim rozrachunku pozwala przejechać na pełnym zbiorniku ponad 1300 kilometrów. Zasięg można jeszcze wydłużyć, uzupełniając energię poprzez ładowarki miejskie lub zwykłe domowe gniazdko. Takiego samochodu w ofercie Hyundaia jeszcze nie było. Ponadto, hybryda ma nowy cennik. Nowe egzemplarze dostępne są w cenie niższej nawet o 14 procent.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.