Hyundai i20 jest jednym z najciekawszych przedstawicieli segmentu. Przy okazji liftingu, został naszpikowany nowymi technologiami z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Oferuje także wysoką jakość materiałów wykończeniowych w kabinie, a także przestrzeń w dwóch rzędach, której większość konkurentów może pozazdrościć. Prześwietlamy najmniejszy model koreańskiego koncernu.
Hyundai i20 wyznacza wiele nowych standardów w swoim segmencie. Między innymi poprzez wdrażanie systemów bezpieczeństwa, które jeszcze nie tak dawno były dostępne w samochodach wyższej klasy. Na pokładzie i20 znajdziemy m.in. asystenta ruszania pod górę. Samochód przez kilka sekund utrzymuje wyższe ciśnienie w układzie hamulcowym, by uniknąć stoczenia i umożliwić bezpieczne ruszenie. System sprawdzi się przede wszystkim na podjazdach w mieście, zwłaszcza zimą, gdy nawierzchnie bywają śliskie.
Kolejnym wartym odnotowania rozwiązaniem jest zestaw czujników monitorujących położenie pojazdu. Podczas nieplanowanego zjeżdżania z pasa ruchu, komputer bezzwłocznie poinformuje o tym kierowcę. Uzupełnienie układu stanowi tempomat, a także wydajny system kontroli trakcji.
Producent w Hyundaiu i20 przewidział kilka jednostek napędowych. Wolnossący silnik 1.2 MPI generuje 75 lub 84 KM. Na szczycie gamy znajduje się doładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra. Rozwija 100 koni mechanicznych i można go połączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią o 7 przełożeniach. Każdą z wersji mocno przeceniono. Upust wynosi aż 6 tysięcy złotych. Dodatkowe 2 tysiące złotych premii można zyskać przy zostawieniu w rozliczeniu własnego auta. Kolejną korzyść stanowi atrakcyjna forma finansowania, a także rozsądnie wyceniony pakiet ubezpieczeniowy.
Hyundai I20 jest jednym z motorów napędowych koreańskiego koncernu. Nic więc dziwnego, że już w podstawowej odmianie Classic znajdziemy wiele rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo. Na liście jest między innymi: