Mitsubishi Eclipse zapisał się na kartach motoryzacyjnej historii jako pożądane, japońskie coupe. Tym bardziej dziwił ruch marki, gdy postanowili tak ochrzcić swojego najnowszego SUV-a. Jednak Eclipse Cross ze swoją nietypową sylwetką 'SUV-coupe', okazał się strzałem w dziesiątkę. Auto bazuje na płycie podłogowej Outlandera, ale jest od niego mniejsze. Eclipse Cross mierzy 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm. W ofercie zajmuje miejsce pomiędzy ASX-em a właśnie Outlanderem.
Nowy SUV Mitsubishi wpisuje się więc w segment tzw. kompaktowych SUV-ów. O europejskich kierowców rywalizuje m.in. z Volkswagenem Tiguanem, Mazdą CX-5, Peugeotem 3008, czy Volvo XC40.
Choć staż Mitsubishi Eclipse Cross na rynku nie jest zbyt długi, marka objęła ten model ofertą rabatową. Oferta dotyczy wszystkich wersji wyposażenia Mitsubishi Eclipse Cross MY18/18.5 z roku produkcji 2018. Na kwotę 12 800 zł składają się: rabat gotówkowy w wysokości 10 800 zł oraz pakiet Travel o wartości 2 000 zł w cenie specjalnej 0 zł.
We wnętrzu Mitsubishi Eclipse Cross znajdziemy dużo miłych w dotyku materiałów i zaawansowanych technologii. Na większości elementów zastosowano miękkie, trójwymiarowe tworzywa, a w zgodzie z zasadami rzemiosła japońskiego, połączono je kontrastowo z mocnymi, przyjemnymi dla oka akcentami. Elegancką deskę rozdzielczą zaprojektowano w nowoczesny sposób i wkomponowano w nią czytelny ekran o przekątnej 7 cali.
Na pokład trafiło wiele nowoczesnych technologii z zakresu bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy. To m.in. 7 poduszek powietrznych, asystent pasa, system ograniczający skutki kolizji, wyświetlacz HUD, świetne audio, kamery 360, system ostrzegający o ruchu poprzecznym za samochodem, adaptacyjny tempomat czy system ostrzegający o pojazdach w martwym polu.
Gama silnikowa Mitsubishi Eclipse Cross obejmuje dwie jednostki napędowe - benzynową i wysokoprężną. Oba są turbodoładowane i oba mają bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania.
Silnik benzynowy to nowa jednostka o objętości skokowej 1,5 l. Generuje 163 koni mechanicznych i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych przy 1800 obr./min. To wystarcza, by dużego SUV-a rozpędzić do setki w 9,8 sekundy. Motor dostępny jest w połączeniu z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych.
Turbodiesel o pojemności 2,2 l to zmodernizowane wcielenie znanego już z innych modeli Mitsubishi silnika. Motor jest seryjnie łączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Generuje moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, co pozwala mu się rozpędzić do 100 km/h w 10,7 sekundy.