Już bazowa wersja Elegance ma być bogato wyposażona. Na liście znajdziemy m.in.:
17-calowe koła
Lampy Bi-LED
Szyberdach
Inteligentny kluczyk
Kamerę cofania i czujniki parkowania
8-calowy ekran
System audio z 10 głośnikami
LSS+
Aktywny tempomat w pełnym zakresie prędkości
Tapicerkę Tahara
Elektrycznie regulowane fotele
Podgrzewanie przednich foteli
Nowy ES został zbudowany na zupełnie nowej platformie GA-K (Global Architecture - K), która umożliwiła Lexusowi eksplorację nowych obszarów designu luksusowego sedana średniej wielkości. Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika (modelu GS). Większy rozstaw osi (o 50 mm) pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).
W swoim segmencie wyróżnia się unikalnym designem, który nawiązuje do LS-a. Oprócz stylistyki Lexus stawia w tym modelu na: przestronne wnętrze, bardzo dobre wyciszenie, bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Nowy Lexus pojawił się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej tylko w jednej wersji - ES300h. Pod maską pracuje układ hybrydowy czwartej generacji. Wykorzystuje 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 4,7 l/100 km.