Jak zapamiętamy Aurisa, czyli co zmienił odchodzący model Toyoty?

Przez ostatnie 12 lat Auris był jednym z motorów napędowych Toyoty na świecie. Dwie generacje przypadły do gustu nie tylko flotom i taksówkarzom, lecz również klientom indywidualnym. Kariera tego modelu dobiega jednak końca, bo Japończycy zastępują go Corollą. W związku z tym możemy liczyć na ogromne rabaty.
Toyota Auris Freestyle Toyota Auris Freestyle fot. Toyota

12 lat tradycji

Pierwsza generacja Aurisa pojawiła się w 2006 i błyskawicznie stała się filarem oferty japońskiego producenta. W drugim wydaniu kompakt zyskał nowocześniejsze rysy, funkcjonalne wnętrze i dwie wersje nadwoziowe - hatchback i kombi. Pojawiły się też dopracowane napędy które w mieście zużywają znikome ilości paliwa. To okazja, by kupić schodzący z rynku model z korzyścią sięgającą nawet 13 500 złotych lub w atrakcyjnym programie leasingowym.

Toyota Auris Freestyle Toyota Auris Freestyle fot. Toyota

Hybrydowy szlak

Obok Priusa, to właśnie Auris był jednym z najważniejszych samochodów popularyzujących w Europie napęd hybrydowy. Obok benzynowych i wysokoprężnych wersji, to 1.8 Hybrid cieszył się ogromną popularnością. Dlaczego? Hybrydowe szaleństwo napędza przede wszystkim zużycie paliwa, które w mieście zawiera się w przedziale 3,5-5 litrów i ekologia. Brak skomplikowanych podzespołów i trwała mechanika mocno obniża koszty bieżącej eksploatacji. Toyota jest też całkiem żwawa - łączna moc układu hybrydowego ma 136 koni mechanicznych. Auto potrafi mknąć po autostradzie z prędkością 180 km/h i błyskawicznie osiągać maksymalne szybkości dopuszczalne w obszarze zabudowanym.

Toyota Auris Hybrid Toyota Auris Hybrid fot. Toyota

Hybrydy na pierwszym planie

O popularności hybryd świadczą dane sprzedaży z pierwszej połowy bieżącego roku. Toyota sprzedała w Europie aż 232 700 aut z napędem alternatywnym. Sytuacja w Polsce też przedstawia się świetnie. Do klientów w sześć miesięcy trafiło 8200 pojazdów. Pierwsze cztery miejsca pośród wszystkich hybrydowych maszyn przypadły właśnie japońskiemu koncernowi:

1. Toyota C-HR - 2438 szt. (20,1 proc. udziału w rynku)
2. Toyota Auris - 2260 szt. (21,0 proc.)
3. Toyota Yaris - 1705 szt. (15,8 proc.)
4. Toyota RAV4 - 1684 szt. (15,6 proc.)

Auris wciąż odgrywa kluczową rolę w swoim segmencie mimo nadchodzącej zmiany warty. W związku z tym, warto zapoznać się z aktualnym cennikiem zawierającym duże rabaty i atrakcyjnie wyceniony program leasingowy. Oferta dotyczy hatchbacka oraz rodzinnego kombi.

***

Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.