Ile trzeba zapłacić za dużego SUV-a klasy premium? Przegląd oferty postanowiliśmy rozpocząć od oszczędnego diesla. Za nowe, gotowe do odbioru od ręki Audi Q5 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 163 KM, napędem quattro, automatem i wieloma opcjami dodatkowymi (np. pakiet S, Audi smartphone Interface czy 3-strefowa automatyczna klimatyzacja) zapłacimy 218 260 zł. Katalogowo. Bo u dealera można wynegocjować nawet kilkadziesiąt tysięcy rabatu!
Niewiele więcej trzeba zapłacić za nowe Audi Q5 z mocnym silnikiem benzynowym. W segmencie dominują oczywiście silniki wysokoprężne, ale 252-konny silnik 2.0 TFSI również świetnie daje sobie radę z SUV-em klasy średniej. Czym taki SUV może skusić kierowcę? Najważniejsze cechy opisywanego egzemplarza:
- 2.0 TFSI o mocy 252 KM, napęd quattro i automat
- 6,3 s do setki i 237 km/h przy średnim zużyciu na poziomie 6,8 l/100 km
- Fotele sportowe z przodu
- Audi virtual cockpit
- Lusterka zewnętrzne, składane
- Kierownica skórzana 3-ramienna, wielofunkcyjna plus
- System nagłaśniający Audi Sound System
- Pakiet Comfort
- Ogrzewanie foteli przednich
Tak skonfigurowane Audi Q5 kosztuje ok. 235 000 zł, ale z aktualnymi rabatami cena wynosi poniżej 200 tysięcy.
Audi ma w ofercie modelu Q5 także wersję przygotowaną przez sportowy oddział. Potężne SQ5 ma pod maską trzylitrowy silnik 3.0 TFSI quattro o mocy 354 KM z automatem kosztuje aż 477 580 zł. Dlaczego aż tyle? To nie tylko kwestia znakomitego przyspieszenia (5,4 s do setki), ale także wyposażenia tego egzemplarza. To tylko niektóre dodatki:
- System nagłaśniający Bang & Olufsen
- Pakiet Czerń
- Dach szklany panoramiczny
- Aplikacje dekoracyjne wnętrza - Carbon
- Podparcia w drzwiach obszyte skórą
- MMI® Navigation plus z MMI touch®
- Reflektory w technologii LED Matrix-Beam
- Wyświetlacz Head-Up
- Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim
- Pakiet stylistyczny KARMAZYN dla siedzeń sportowych
- Klimatyzacja automatyczna, 3-strefowa
- Audi virtual cockpit