Zwykły SUV vs SUV premium - sprawdzamy różnice w wyposażeniu tak samo wycenionych wersji. Warto płacić za znaczek?

Kosztują tyle samo, oba pochodzą z Japonii, oba są SUV-ami. Różnią się marką, wielkością i listą wyposażenia. Sprawdzamy, jakiego SUV-a popularnej marki można kupić za cenę bazowej wersji SUV-a premium.
Lexus UX Lexus UX fot. Lexus

Reprezentant segmentu premium: Lexus UX

Lexus UX to zupełna nowość w Polsce. To debiut Lexusa w segmencie miejskich SUV-ów. Niektórzy twierdzą, że od lat dominujący w zestawieniu sprzedaży japońskiej marki NX zostanie przez UX-a zdegradowany. Z okazji wejścia najmniejszego SUV-a Lexusa na rynek auto dostępne jest w przedsprzedaży, która potrwa do końca roku. Do tego czasu samochód jest tańszy o prawie 15 tys. zł. Jego dokładny cennik znajduje się poniżej. To właśnie bazowa cena auta była wyjściową do tego porównania.

Warto pamiętać, że UX już w podstawowej wersji jest bardzo przyzwoicie wyposażony. Pod jego maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 171 KM, który zużywa średnio 5,8 l paliwa na 100 km. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną z czujnikiem wilgotności, wielofunkcyjną, obszytą skórą kierownicę, manetki do zmiany biegów przy kierownicy, aktywny tempomat, czujnik deszczu, bezkluczykowe uruchamianie silnika, kamerę cofania, podgrzewane i automatycznie składane lusterka, wybór 3 trybów jazdy, system audio z 6 głośnikami i 7-calowym wyświetlaczem. Poniżej znajdziesz pełną listę wyposażenia bazowego Lexusa UX.

Reprezentant segmentu popularnego - Toyota RAV4

RAV4 nie jest bezpośrednim rywalem Lexusa UX. Po pierwsze, Toyota nie jest marką premium. Po drugie, RAV4 jest większe. Ale cennik jest nieubłagany - za mniejszego SUV-a Lexusa możemy mieć większe auto Toyoty, dlatego do porównania posłużyła nam właśnie "Ravka".

RAV4 jest o 10 cm dłuższe, 13 cm wyższe i ma o 2 cm większy niż UX rozstaw osi. Za cenę bazowego Lexusa Toyota oferuje wyposażenie Premium (różnica w cenie to 4 tys. zł na korzyść Lexusa), napęd na 4 koła i układ hybrydowy o mocy 197 KM i z przekładnią E-CVT. Na liście wyposażenia tej wersji znajdują się m.in.: czujnik ciśnienia w oponach, tylne światła i przednie do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, układ reagowania podczas wykrycia zagrożenia wraz z systemem wykrywającym pieszych, system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymywania toru jazdy, automatyczne światła drogowe, aktywny tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu, sportowe fotele, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, kamera cofania z ekranem systemu multimedialnego o przekątnej 7 cali, system bezkluczykowego uruchamiania silnika, elektrycznie unoszona klapa bagażnika.

Wyposażenie wcale nie przemawia na korzyść Toyoty. Co prawda RAV4 ma nieco więcej dodatków, ale nie są one znaczące. Przewaga Toyoty ujawnia się w wielkości i napędzie (4x4 i układ hybrydowy). To te dwa ostatnie elementy trzeba poświęcić, by w tej samej cenie móc jeździć przedstawicielem segmentu premium - Lexusem UX.

Więcej o:
Copyright © Agora SA