Trzy oblicza klasy premium - przeglądamy ofertę Lexusa

Limuzyna, SUV, a może kompaktowy crossover z metką premium? Oferta Lexusa jest szeroka. Zawiera nie tylko auta z klasycznych segmentów, lecz również nowoczesne pojazdy rekreacyjne o zwiększonych możliwościach terenowych. Każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Sprawdzamy, czy przy okazji trwającej kampanii promocyjnej naprawdę można trafić na okazję.
Lexus ES (2019) Lexus ES (2019) Lexus ES

Lexus ES

Model ES to trzy dekady tradycji. Najnowsza generacja jest siódmą i korzysta z zaawansowanej platformy GA-K. Odważnie zaprojektowane nadwozie zyskało wiele dynamicznych przetłoczeń i luksusowych akcentów. To między innymi w pełni LED-owe, aktywne reflektory. Lexus może też pochwalić się sporymi rozmiarami. Karoseria mierzy 497,5 centymetra długości, 186,5 szerokości i 144,5 wysokości. Pokaźny jest też rozstaw osi - 287 cm.

W kabinie przestrzeni mamy pod dostatkiem, a jakość materiałów wykończeniowych to pierwsza liga. Wysokiej jakości tworzywa są miękkie i przyjemne w dotyku. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Sterujemy nim za pomocą dotykowego touchpada. Obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. Równie dobre opinie zbiera ciekłokrystaliczny zestaw wskaźników. Gwarantuje dobrą czytelność i przejrzystość.

Lexus ES (2019)
Lexus ES

Pod maską Lexusa pracuje 4 generacji napęd hybrydowy. Składa się z 2.5-litrowej jednostki benzynowej pracującej w cyklu Atkinsona oraz elektrycznego silnika o mocy 120 koni mechanicznych. Konstruktorzy postawili na dopracowaną, bezstopniową przekładnię i akumulatory niklowo-wodorkowe. Umieszczono je pod kanapą, co przełożyło się na korzystny rozkład masy. Spalinowo-elektryczny tandem generuje 218 KM i 221 Nm. Brzmi przyjemnie, a przy prędkościach autostradowych jest niemal niesłyszalny. ES przyspiesza do setki w 8,9 sekundy i może zużywać w cyklu mieszanym 5,3-5,8 litra na 100 kilometrów.

Lexus ES przekonuje luksusowo wykończoną kabiną, wygodą podróżowania, a także dobrymi osiągami. Japońska limuzyna została też atrakcyjnie wyceniona. W bieżącej kampanii promocyjnej obejmującej auta z rocznika 2019, ES-a można kupić z upustem sięgającym 50 tysięcy złotych.

Lexus UX Lexus UX Lexus

Lexus UX

Najmniejszy SUV w japońskiej gamie modelowej wcale nie jest mały. Nadwozie mierzy 449,5 centymetra długości, 184,5 szerokości i 154 wysokości. Rozstaw osi to 264 cm. Zgrabna karoseria wyróżnia się dużą osłoną chłodnicy, atrakcyjnie stylizowanymi lusterkami bocznymi i LED-owym pasem łączącym tylne lampy. Trzeba przyznać, że całość wygląda interesująco i wprowadza sporo świeżości w dość konserwatywnym segmencie.

Podstawowym źródłem siły napędowej UX-a jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności dwóch litrów. Generuje 171 koni mechanicznych i 205 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy i może zużywać w średnim rozrachunku 6,6-6,9 litra benzyny na 100 kilometrów.

Lexus UX
Lexus

Lepiej pod względem konsumpcji paliwa wypada najnowszy układ hybrydowy opracowany przez Lexusa. To połączenie jednostki benzynowej i elektrycznej. Łączna moc tandemu wynosi 184 KM. Moment obrotowy trafia na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej przekładni, co pozwala zjechać z utwardzonych szlaków. Cieszy też niskie zużycie paliwa. Producent podaje, że w cyklu mieszanym UX potrzebuje zaledwie 5,3-6,1 litra.

Atrakcyjny design to nie wszystko. Lexus ma dobrze wykonane i wygodne wnętrze. W dwóch rzędach nie brakuje miejsca dla wysokich pasażerów. Bagażnik o pojemności 452 litrów można otworzyć ruchem nogi pod zderzakiem. Jeśli planujecie przewieźć większe gabarytowo przedmioty, jeden ruch ręki wystarczy, by złożyć asymetryczne oparcie i zyskać dostęp do 1245 litrów przestrzeni.

Lexus UX
Lexus

Warto też dodać, że UX oferuje długą listę wyposażenia zarezerwowanego dla najlepszych przedstawicieli gatunku premium. To między innymi:

- Sportowe, mocno wyprofilowane i wygodne fotele

- Zawieszenie z regulacją twardości

- Inteligentny kluczyk

- Zaawansowany system multimedialny z 7 lub 10,3 calowym ekranem, nawigacją i zestawem kamer

- Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości

Wyrazisty, pełny nowych technologii, przestronny i dynamiczny. UX wprowadził sporo świeżości do konserwatywnego segmentu zdominowanego dotąd przez niemieckie marki. Czas na zmiany, a może w tym pomóc atrakcyjna cena. W ograniczonej promocji japońskiego SUV-a można kupić z rabatem sięgającym 36 100 złotych.

Lexus NX 300H Lexus NX 300H MARCIN KIN

Lexus NX

Lexus NX to bez dwóch zdań jeden z najładniejszych SUV-ów obecnie oferowanych na rynku. Wygląda zgrabnie, choć może pochwalić się sporymi gabarytami. Karoseria mierzy 464 centymetry długości, 213 szerokości (z lusterkami) i 164,5 wysokości. Klientom pozostawiono spore możliwości personalizacji. Do wyboru oddano 11 lakierów nadwozia, a także felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali. W wersji F SPORT NX wyróżnia się potężnym, wrzecionowatym grillem, przewidzianymi tylko dla tej wersji nakładkami progowymi, a także w pełni LEDowymi, aktywnymi reflektorami.

NX może być zasilany klasycznie lub ekologicznie - hybrydowo. Pierwsza możliwość obejmuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Spora część klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje on aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 9,2 sekundy i może zużywać w cyklu miejskim zaledwie 6,9-8 litrów na 100 kilometrów.

Lexus NX
Lexus NX

Lexus we wnętrzu postawił na materiały z wysokiej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także dobrej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F SPORT EDITION już w standardzie otrzymujemy niemal kompletny zestaw udogodnień. To między innymi:

- Elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach

- Czarna podsufitka

- Wstawki wzorowane włóknem węglowym

- Aluminiowe nakładki pedałów

- Wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania

- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika

Lexus oferuje spore możliwości personalizacji, dynamiczne silniki, przestronne wnętrze i wysokiej próby materiały wykończeniowe. Dodatkowo, przekonuje wyrazistym designem i ceną, która może przekonać niezdecydowane osoby. W aktualnej kampanii promocyjnej NX-a można kupić z upustem sięgającym 61 250 złotych.

Copyright © Agora SA