Audi A6 - ceny w Polsce. Wiemy, ile kosztuje nowa limuzyna

Audi opublikowało właśnie cennik nowego A6. Najpierw nad Wisłę przyjadą dwie wersje silnikowe - jeden diesel i jedna benzyna.
Audi A6 2018 Audi A6 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - silniki

Poznaliśmy właśnie polskie ceny nowego Audi A6. Zamawiać nową limuzynę będzie można pod koniec maja.

Na początek, polscy klienci otrzymają dwie wersje silnikowe do wyboru. Sześciocylindrową, benzynową o mocy 250 kW (340 KM) z automatyczną skrzynią biegów S tronic i systemem mild-hybrid oraz wysokoprężną o mocy 210 kW (286 KM) z ośmiostopniową automatyczną skrzynią tiptronic i również z systemem mild-hybrid.

Audi A6 2018 Audi A6 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - wyposażenie

Standardowe wyposażenie nowego Audi A6 to m.in.:

  • diodowe reflektory przednie i światła tylne,
  • dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja,
  • rozbudowany system poduszek powietrznych,
  • napęd na cztery koła quattro.

Audi A6 2018 Audi A6 2018 fot. Audi

Konkurenci Audi A6 w Polsce

Jak nowe Audi A6 wypada na tle konkurentów? Mercedes oferuje nad Wisłą wysokoprężną Klasę E w wydaniu 400d 4Matic, za którą trzeba zapłacić 298 800 zł. Jest drożej od Audi o 2 200 zł, ale Mercedes oferuje znacznie więcej mocy - 340 KM. Po benzynowej stronie mocy nowemu Audi A6 trudno znaleźć konkurenta w salonie Mercedesa. Daimler ma albo dużo słabsze silniki od Audi, albo dużo mocniejsze ze znaczkiem AMG. Z porównaniami trzeba się więc wstrzymać aż poznamy pełną ofertę A6.

340-konne, benzynowe Audi A6 ma w BMW bezpośredniego konkurenta. To BMW 540i xDrive o identycznej mocy. BMW wycenia swoją limuzynę na 308 400 zł. Droższy jest również diesel 530d xDrive o mocy 265 KM - kosztuje wyjściowo 305 000 zł.

Audi A6 2018 Audi A6 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - najważniejsze informacje

Nowe Audi A6 urosło. Limuzyna z Ingolstadt mierzy teraz 4 939 mm długości, 1 886 mm szerokości i 1 457 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2 924 mm. Producent chwali się, że dzięki temu nowe A6 jest znacznie przestronniejsze i poprawiono przestrzeń nie tylko na nogi, ale także nad głowami i na wysokości ramion. Bagażnik pomieści dokładnie tyle, co w poprzedniku (530 l), ale ma być bardziej ustawny, a dostęp do niego łatwiejszy.

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator - rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może "żeglować" przy wyłączonym silniku.

Projekt wnętrza nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.