Niemiecki SUV to najdroższy samochód w zestawieniu. Bazowa cena wynosi 239 589 zł, ale dotyczy rocznika 2018. Porsche nie ma oficjalnej oferty rabatowej i nie organizuje wyprzedaży rocznika, choć na upusty u poszczególnych dilerów można liczyć w przypadku egzemplarzy z 2017 roku. Podstawową wersję napędza 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Średnie spalanie wynosi 7,3 l/100 km.
Trzecia generacja niewiele różni się od poprzednika, ale pod maską zastosowano wiele nowych rozwiązań znanych z wyższych modeli. W bazowej wersji, startującej od 188 tys. zł znajdziemy m.in. czujnik kolizji i 18-calowe felgi aluminiowe oraz napęd na cztery koła i 2-litrowy silnik benzynowy pod maską. BMW X3 z taką jednostką rozpędza się do setki w 8,3 sekundy, a średnie spalanie wynosi 7,2 l/100 km.
Trzeba pamiętać, że choć X3 jest stosunkowo drogie, to już w standardzie oferuje wyposażenie, za które konkurencja każe płacić. Oferty wyprzedaży rocznika w bawarskiej marce obejmują atrakcyjne warunki finansowania i pakiety specjalne.
Średniej wielkości SUV z gamy Mercedesa w podstawowej wersji GLC 250 4MATIC ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 211 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i spala 7,1 l/100 km. Cennik otwiera kwota 184 800 zł. Mercedes nie ma stałej oferty rabatowej, ale w poszczególnych salonach stoją jeszcze egzemplarze GLC z poprzedniego rocznika, na które można uzyskać kilkanaście tysięcy zł rabatu. Można być jednak prawie pewnym, że u żadnego dilera nie stoi auto z bazowym wyposażeniem - rabaty dotyczą droższych wersji.
To kolejny, ważny gracz na rynku. Aktualna generacja zadebiutowała w 2016 roku. Samochód łączy prostą linię nadwozia z nowoczesnymi rozwiązaniami. Podstawowa wersja Audi Q5 nie jest bogato wyposażona - na liście nie znajdziemy reflektorów LED, zamiast tego zainstalowano ksenony. Najtańsze nowe Q5 kosztuje 179 900 zł (2.0 TDI, 163 KM), ale nie jest ono objęte rabatami (rocznik 2018). Egzemplarze z ubiegłego rocznika stoją jeszcze na placach dilerów, ale według informacji zawartych na oficjalnej stronie Audi najtańszym Q5 z 2017 roku jest odmiana ze 150-konnym dieslem, za którą trzeba zapłacić katalogowo 197 tys. zł. Oferta rabatowa jest kwestią indywidualną. Realnie ten egzemplarz Q5 można kupić za około 170 tys. zł.
NX to najczęściej kupowany Lexus. Licząc od początku roku, zajął piątą lokatę w zestawieniu przygotowanym przez Samar dla najpopularniejszych SUV-ów z segmentu premium. W trwającej wyprzedaży ceny NX-a startują od 159 900 zł za wersję NX 300 z silnikiem 2.0 Turbo (238 KM).
Model Evoque to najmniejszy i zarazem najważniejszy pod względem marketingowym model w ofercie brytyjskiego producenta. To głównie jemu Brytyjczycy zawdzięczają ogromne wzrosty sprzedaży w ostatnich latach. Mimo upływu czasu Evoque wciąż prezentuje się świeżo i nowocześnie. Za najtańszą odmianę trzeba zapłacić 159 900 zł, co stawia go na równi z Lexusem NX. Japończyk ma jednak mocniejszy silnik, bo bazowy diesel w Evoque'u rozwija tyle, co TDI w Audi Q5, czyli 150 KM.
Land Rover przygotował jednak największe rabaty, które sięgają 23 proc. i dotyczą wszystkich klientów - również tych bez działalności gospodarczej. Pod hasłem 'Land Rover bez VAT' polscy dilerzy sprzedają modele Evoque i Discovery Sport. A to oznacza, że wspomnianego w przypadku bazowego Evoque'a rabat wynosi 29 900 zł. Dokładne ceny poszczególnych wersji i modeli można sprawdzić poniżej.