Droga Yeti od konceptu do linii produkcyjnej była długa i wyboista. Ale jak na crossovera przystało, z takimi przeszkodami auto poradziło sobie bez większych problemów. Pierwszy prototyp o nazwie Yeti pokazano w 2005 roku, modyfikując go i pokazując ponownie rok później jako "fun-car" z miękkim dachem w tylnej części nadwozia. Ostatecznie zwyciężyła klasyczna koncepcja z nadwoziem kombi , ale Ci, którym auto przypadło do gustu, musieli czekać aż trzy lata na rozpoczęcie produkcji seryjnej.
Wymiary zewnętrzne plasują auto pomiędzy małymi małymi crossoverami typu Kia Soul , a kompaktowymi reprezentowanymi m.in. przez VW Tiguana . Podobnie zastosowane silniki sugerują, że Skoda po raz kolejny zamierza zagospodarować lukę rynkową.
Wersja Yeti będzie posiadać między innymi elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne, 16-calowe stalowe obręcze kół, reflektory przeciwmgielne, VarioFlex, poduszki powietrzne czołowe i boczne z przodu.
Wersja Active dodatkowo będzie wyposażona w półautomatyczną klimatyzację Climatic, komputer pokładowy, tryb off-road dla napędu 4x4 .
Z kolei wersja Ambition dodatkowo będzie posiadać np. radioodtwarzacz Swing, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę z pakietem skórzanym, elektrycznie sterowane szyby tylne, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, kurtyny powietrzne i poduszkę chroniącą kolana kierowcy, czujniki parkowania z tyłu, wyświetlacz maxi-dot, chłodzony podłokietnik Jumbo Box.
Wersja Experience to między innymi bi-ksenonowe reflektory, automatyczna klimatyzacja Climatronic czy system HHC wspomagający ruszanie pod górę.
Ceny :
Marcin Lewandowski
Sportbackze znaczkiem Skody? ZOBACZ WIĘCEJ