Diody LED, 19-calowe alufelgi z oponami 235/35, agresywna stylizacja zderzaków, wyszukany kształt lusterek i futurystyczny kokpit wykończony materiałami wysokiej jakości - wszystko razem albo każdy element z osobna sprawia, że Seat IBZ Concept przyciąga wzrok. I mimo że pewnie żaden z tych pomysłów nie trafi do wersji seryjnej, macie przed sobą zapowiedź Ibizy w wersji Sport Tourer, czyli kombi.
W modelu koncepcyjnym pojawił się również panoramiczny dach, a tylne klamki schowano w słupkach zupełnie jak w Leonie. Pomijając detale, przód Ibizy z ostrymi krawędziami blach w harmonijny sposób połączono z dodatkowymi centymetrami karoserii typu kombi. Jak dużą przestrzeń wygospodarowano pod tylną klapą? 410 litrów to mniej niż w Fabii Combi (480 l) i Clio Grandtour (439 l). Karoseria o długości 4,22 m szerokością i wysokością nie odbiega od 3- i 5-drzwiowej Ibizy (odpowiednio 1,7 i 1,45 m). Seat twierdzi jednak, że miejsce w drugim rzędzie wygodniej zająć dzięki szerszym tylnym drzwiom.
Stonowana, produkcyjna wersja trafi do salonów w połowie 2010 roku.
Marcin Sobolewski
Motodziennik: test pomarańczowego Seata Ibizy