Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej

Volkswagen zaprezentował szóstą generację modelu T, który ma podjąć walkę głównie z nowymi Mercedesami Klasy V i Vito

Mercedes klasy V | Prezentacja modelu

Szósta generacja busa i dostawczaka z Wolfsburga nazywana jest zupełnie nową generacją, ale w rzeczywistości to duży facelifting. Z zewnątrz Volkswagen T6 wyróżnia się głównie nowym, bardziej kanciastym przodem. Właściwie to jedyna duża zmiana w stylistyce. Reszta, jak np. tylne światła, to drobne modyfikacje.

Używany Volkswagen Caravelle

Rewolucji nie ma także we wnętrzu. Najłatwiej zauważyć nową kierownicę oraz nowy ekran ciekłokrystaliczny, zabudowany w desce rozdzielczej, służący do wyświetlania nawigacji, klimatyzacji i danych z komputera pokładowego. Zegary pozostały w klasycznym stylu. W sumie wszystko tu odrobinę poprawiono, nie psując nic ze znakomitych cech poprzednika, takich świetna widoczność czy praktyczność (kabina jest wyposażona w mnóstwo schowków i półek).

Do napędu modelu T6 posłużą wyłącznie dwulitrowe silniki TDI i TSI. Diesle mają moc: 83, 102, 150 i 204 KM, a benzyniaki - 150 KM i 204 KM. W zależności od mocy napęd przenoszony będzie za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej przekładni DSG. Tak jak do tej pory, w opcji oferowany będzie napęd na cztery koła.

Dla poprawy komfortu Volkswagen zaoferuje adaptacyjne zawieszenie DCC. Oprócz tego T6 otrzyma szereg technicznych, dotąd nieoferowanych w tym modelu nowinek, takich jak: adaptacyjny tempomat ACC, system Front Assist, funkcję awaryjnego hamowania, automatyczne światła drogowe, elektrycznie otwieranie tylnej klapy czy system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Za dopłatą otrzymać będzie można przednie i tylne światła w technologii LED.

Tak jak do tej pory, VW T6 oferowany będzie w wielu wersjach: użytkowych (Transporter furgon, model z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), osobowych (Multivan i Caravelle) oraz rekreacyjnej California. Ponadto do wyboru będą dwa rozstawy osi i trzy wysokości nadwozia.

Światowa premiera Volkswagena T6 miała miejsce w Amsterdamie i odbyła się z dużym rozmachem. Na scenie zobaczyliśmy wszystkie generacje modelu w wielu wersjach. Szczególnie odwoływano się do pierwowzoru T1, który zadebiutował pod koniec 1949 roku, a do sprzedaży trafił w 1950 roku.

Transporter to ważny model dla Volkswagena. W Niemczech od lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży w swojej klasie. Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. W sumie od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter powinien kontynuować ten sukces. Samochód trafi do sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny powinny pojawić się już wkrótce.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Materiały partnerów

Black&Decker Kompresor samochodowy Sprawdź cenę >

Końcówka tłumika chromowana Sprawdź cenę >

Philips MiniVac Sprawdź cenę >

Więcej o:
Copyright © Agora SA