Inżynierów GM pracujących przy tym projekcie rozpiera duma. Na każdym kroku podkreślają, że to najmocniejszy i najbardziej zaawansowany samochód, jaki dotąd zbudowali. Być może to najlepszy samochód skonstruowany w Stanach Zjednoczonych, a już na pewno w kategorii "designed and built by GM".
Najnowsze Corvette to też pierwsze Z06 w którym zastosowano silnik ze sprężarką oraz automatyczną skrzynię z łopatkami przy kierownicy. Zestaw odpowiedzialny za napęd sportowego Chevroleta zasługuje na szczególną uwagę. Silnik o fabrycznym oznaczeniu LT4 to marzenie niejednego fana amerykańskiej motoryzacji, niezależnie od posiadanego, czy wymarzonego auta. Klasyczny układ V8 i pojemność 6,2 litra są wspomagane sprężarką mechaniczną pomagającą wygenerować moc 650 KM (659 KM wg SAE) i 881 Nm maksymalnego momentu. Z06 można zamówić z siedmiobiegową skrzynią ręczną, ale jeśli zależy nam na osiągach na prostej lepszy będzie nowy ośmiobiegowy automat z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Różnice w osiągach są wręcz ogromne. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego Corvette Z06 osiąga po 3,8 sekundy ze skrzynią manualną, a po 3,4 sekundy z automatem. Ale do takich osiągów potrzebny jest akcesoryjny pakiet Z07.
W skład pakietu Z07 wchodzą wysokowydajne hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo, pakiet aerodynamiczny obejmujący spojlery z przodu i z tyłu oraz lepiej "klejące" opony Michelin Pilot Super Sport Cup.
Chevrolet Corvette - Ogłoszenia
Sprzedaż Corvette Z06 z ręczną skrzynią rozpocznie się w Europie wiosną tego roku, latem dołączy wersja z automatem. Ceny coupe w Niemczech będą zaczynać się od 109 500 euro, kabrioletu od 114 500 euro, zaś za pakiet Z07 trzeba będzie dopłacić 16 500 euro.
ZOBACZ TAKŻE: