Salon Genewa 2015 | Honda HR-V | Drugie podejście

Honda nie zamierza pozostawać w tyle za konkurencją. HR-V to odpowiedź na takie hity rynkowe, jak Nissan Juke, czy Renault Captur

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B w Polsce?

Honda była jednym z pionierów tego segmentu i to w czasach, gdy pojęcie crossovera raczkowało, bądź jeszcze nawet nie istniało w odniesieniu do tzw. modeli uterenowionych. Pierwszy model HR-V pojawił się w 1998 roku, a jego konstrukcje oparto na ówczesnej Hondzie Civic. Podobnie jak najnowsza Honda HR-V był pozycjonowany poniżej produkowanej od 1995 roku Hondy CR-V.

Honda HR-V - Ogłoszenia

Choć konstrukcję nowego crossovera Hondy oparto na platformie modelu Jazz, to pod względem wielkości nie stoi w cieniu poprzednika. Długość wynosi 4,29 metra, czyli jest niemal 20 cm dłuższa od swojego starego imiennika.

Nowa Honda HR-V to na wskroś nowoczesny samochód. Przyjemne dla oka wnętrze zostało skoncentrowane na kierowcy. Pasażer musi pogodzić się z faktem że 5-calowy, lub opcjonalny 7-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego został lekko obrócony w kierunku kierującego. Z tyłu znajdziemy znaną z innych modeli Hondy kanapę Magic Seats z podnoszonymi siedziskami. Po jej złożeniu uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową. Sam kufer jest całkiem pojemny, mieści standardowo 453 litry bagażu, maksymalna przestrzeń na ładunek to 1026 litrów.

Na pokładzie może się znaleźć szereg systemów bezpieczeństwa, w tym system unikania kolizji, asystent zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania znaków oraz automatyczne światła drogowe.

Honda HR-V w specyfikacji europejskiej będzie początkowo napędzana jednym z dwóch silników do wyboru. Pierwszy to benzynowy 1.5 i-VTEC oferujący 131 KM mocy, drugi to wysokoprężny 1.6 i-DTEC osiągający 120 KM. Obydwie jednostki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią ręczną lub bezstopniową CVT.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2015 | Honda | Nowy rozdział marki w Europie

Więcej o:
Copyright © Agora SA