Terenówki startujące w rajdzie Dakar wyglądają zjawiskowo. Ogromne terenowe opony, prześwit pozwalający niemal na prowadzenie serwisu bez podnośnika i ryk potwornie mocnego silnika powodują gęsią skórkę. Niestety zwykłe SUVy, jakie widujemy na ulicach nie mają nic z tej dakarowej magii. Rosyjski producent Dartz postanowił to zmienić.
>>> Ile trzeba dać za używane AMG? <<<
Dartz znany jest z niecodziennego tuningu drogich samochodów, ale także z produkcji potężnego luksusowego i opancerzonego jednocześnie SUVa Prombron. Jego wymiary onieśmielają nawet właścicieli Hummerów, ale jakakolwiek wyprawa w teren szybko skończyłaby się utopieniem go w pobliskim bagnie. Aby przez nie przebrnąć potrzebny jest lżejszy i bardziej dzielny terenowo pojazd. Decyzja o jego powstaniu już zapadła. Będzie nazywał się Nagel Dakkar.
Samochód, którego wygląd - według informacji prasowej - może być zbliżony do projektu przygotowanego przez niemieckiego stylistę Poschwatta będzie bezkompromisową zabawką dla wybranych. Pod maską ma mieć silnik V8 AMG Mercedesa o mocy 650 KM przekazujący napęd na obie osie za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni biegów. Ma to umożliwić rozwinięcie prędkości 250 km/h. Do budowy mają być wykorzystane takie materiały, jak tytan (rama) i kevlar (zawieszenie).
Znane są też wymiary auta. Długość to 462 cm w wersji 2- i 492 cm w 4-drzwiowej, szerokość wyniesie 200 cm, a wysokość 170 cm. Rozstaw osi jest imponujący: odpowiednio 291 i 321 cm. Prześwit to 25 cm. Użycie lekkich i wytrzymałych materiałów ma utrzymać masę własną w ryzach, by nie przekraczała 2 ton.
Plany są ambitne, ale przy cenie mieszczącej się w granicach 250-300 tys. euro realne. Już w przyszłym roku na ulice ma wyjechać dziesięć sztuk Nagel Dakkara, w 2014 20 sztuk, a w następnych latach po 40 aut rocznie. Jesteśmy bardzo ciekawi tego auta, tymczasem zapraszamy do obejrzenia filmu promocyjnego Dartza Prombron i galerii zdjęć .
ZOBACZ TAKŻE: