Zmiany z zewnątrz są delikatne, ale zauważalne. Najważniejszą z nich jest dodanie świateł do jazdy dziennej. Dodatkowe zmiany są kosmetyczne i obejmują listwy ozdobne oraz nowe wzory kół. Klienci maję teraz większy wybór kolorów. Do palety dołączyły dla lakiery, Grenat Red i Majorelle Blue , widoczne na zdjęciach . Także wewnątrz powiększyła się gama kolorystyczna wzbogacona o beż i grafit oraz o nowy pakiet tapicerki skórzanej łączonej z alkantarą. Oczy kierowcy cieszyć będą nowe wzory wskaźników.
Pod maską zaszły niewielkie, ale znaczące zmiany. Od stycznia do pracy zostaną zaprzęgnięte silniki Diesla serii Energy , o pojemności 1,6 l. wspomagane systemami Strat/Stop i odzyskiwania energii hamowania. Słabszy nosi oznaczenie Energy dCi 110. W stosunku do obecnego silnika 1.5 dCi 110 odznacza się większym momentem obrotowym (260 Nm/ 1750 obr/min) i niższym średnim spalaniem wynoszącym 4,1 l/100 km. Mocniejszy Diesel, Energy dCi 130 może pochwalić się średnim spalaniem wynoszącym 4,4 l/100 km. Daje to 20% oszczędność w stosunku do obecnego silnika 1.9 dCi 130. Wiosną Scenic doczeka się też odświeżonego benzyniaka Energy TCe 115, który wg Renault, w stosunku do obecnego 1.6 16V 110, także zużywa 20% mniej paliwa.
Wraz ze zmianami technicznymi i w wyglądzie nowy Scenic i Grand Scenic zyskają bogatsze wyposażenie. W ofercie pojawi się hill-start , ulepszona nawigacja Carminat TomTom , czy system kamer Visio wspomagający kierowcę podczas jazdy w nocy.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Clio RS | Anioł i demon w jednym?