Ile teraz kosztują klasyki z PRL? Ceny malucha i poloneza mogą zaskoczyć

1 / 12

Maluch zaczął swą przygodę rynkową w 1973, a skończył dopiero w 2000. W czasach PRL, szczęśliwcy odbierali swe upragnione auta po kilku latach. Na wiele defektów przymykali oko. Czy wiesz, jaką mocą dysponował?

2 / 12

Dokładnie 22 lata temu zakończono produkcję Malucha. Przestarzały, niezbyt funkcjonalny i powolny model przestał być konkurencyjny. Wyróżniał się za to ceną. Czy wiesz, ile trzeba było zapłacić za Fiata 126 w 2000 r.?

3 / 12

Maluch przegrał nierówną walkę z postępującą korozją, prowizoryczną troską o mechanikę i zwykłym zużyciem eksploatacyjnym. Auto niemal zniknęło z polskich dróg. Czy wiesz, ile teraz trzeba zapłacić za zadbany egzemplarz?

4 / 12

Polonez uchodził w Polsce za towar luksusowy, choć już w momencie premiery był autem mocno przestarzałym. Bazował techniczne na Fiacie 125p, a jego układ jezdny pozostawiał sporo do życzenia. W którym roku zadebiutował?

5 / 12

Polscy inżynierowie poświecili sporo uwagi Polonezowi. Eksperymentowali z napędami, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Dostępne były wersje benzynowe i wysokoprężne. Ile koni miał najmocniejszy wariant?

6 / 12

Polonez dostępny był jako roboczy Truck, unikatowe i trudno dostępne coupe, odmianie 3 i 5-drzwiowej, rodzinne kombi, a także sedan o nieoczywistej nazwie Atu. Ile obecnie trzeba zapłacić za nienagannie utrzymany egzemplarz z końca lat 80.?

7 / 12

Fiat 125p pojawił się na polskim rynku w 1967 r.. To rodzinne auto zasiliło szeregi służby zdrowia, milicji, a także raczkujących wówczas firm taksówkarskich. Do kiedy trwała produkcja popularnego modelu?

8 / 12

Mechanika Dużego Fiata trąciła myszką już w chwili debiutu. Niemniej, na tle Warszawy, była na wskroś nowoczesna. Ile koni mechanicznych miała najmocniejsza wersja?

9 / 12

Fiat nie tylko motoryzował polskie gospodarstwa, lecz również w licznych wariantach trafiał na eksport przez ponad dwie dekady. Jego los przypieczętowały zmiany ustrojowe. W jakiej liczbie wyprodukowano ten model?

10 / 12

Na deser zostawiliśmy Wołgę GAZ-24. O tych autach w kolorze czarnym krążyły miejskie legendy dotyczące porywania dzieci. W jakich latach produkowano model powszechnie wykorzystywany przez partyjnych dygnitarzy?

11 / 12

Wołga uchodziła za auto niezwykle komfortowe i wręcz luksusowe w PRL-u. Miała za to niezbyt wyszukaną mechanikę, z którą radził sobie każdy domorosły majsterkowicz. Jaka była jej masa własna?

12 / 12

Napęd na tylną oś, silniki o mocy 85-95 KM, przestronne wnętrze mieszczące 5 lub 6 osób, a także bagażnik o pojemności 580 litrów. Radziecki sedan spędzał sen z powiek Polaków. Ile trzeba dziś zapłacić za jeżdżący egzemplarz?

Ile kosztują obecnie auta z PRL-u? Kiedyś były marzeniem milionów Polaków! Dziś też bywają już nieosiągalne finansowo dla wielu osób. Odpowiedzi w naszym quizie mogą Cię zaskoczyć.