Hyundai Elantra 1.6 Middle

Nie wystarczy powiedzieć, że auto reprezentuje prestiżową klasę średnią. Musi być tak zrobione, by nie trzeba było tego mówić.

Choć Hyundai Elantra należy do tej samej klasy co Ford Mondeo czy Opel Vectra, to zdecydowanie bliżej mu do Škody Octavii. W naszym miniteście oceniamy jego funkcjonalność i jakość, by przekonać się, czy to naprawdę samochód segmentu D.

Profil deski rozdzielczej zakręca lekko w stronę kierowcy. Wskaźniki stylistycznie niczym się nie wyróżniają, ale są czytelne. Duża kierownica o zbyt cienkim wieńcu wykonana jest z niskiej jakości tworzywa sztucznego. Problem jakości materiałów wykończeniowych dotyczy zresztą całego wnętrza Elantry.

Fotele Hyundaia pod względem jakości wykonania i wygody - na średnim poziomie. Mają zbyt słabe podparcie boczne i są dość twarde. Faktura tapicerki sprawia wrażenie, że materiał jest poplamiony. Na pochwałę zasługuje natomiast rozwiązanie ich regulacji. Siedzisko podnosi się i opuszcza za pomocą dwóch pokręteł, co daje możliwość ustawiania jego nachylenia. Oparcie zmienia swoje położenie po pociągnięciu dźwigni. Rozłożenie go do maksymalnie poziomej pozycji nie wymaga mozolnego pokręcania gałką, choć tracimy możliwość regulacji bezstopniowej.

Duży otwór bagażnika ułatwia pakowanie. Dzięki temu, że nadkola nie wchodzą głęboko do wnętrza, sporych rozmiarów bagażnik jest także bardzo ustawny. Dużo rzeczy można zmieścić również na szerokiej półce z tyłu. Kanapa rozkłada się łatwo, a po wysunięciu siedzisk oparcia dadzą się położyć niemal poziomo. W Elantrze miejsca jest sporo. Pasażerowie nie poskarżą się na ścisk.

Podłokietnik z dwupoziomowym schowkiem lepiej sprawdza się jako skrytka niż podparcie prawej ręki kierowcy. Jest on po prostu za krótki. Znacznie praktyczniejszy okazał się tylny podłokietnik z wysuwaną płytką z otworami na napoje. Uchwyt drzwi po lewej stronie kierowcy jest dość szeroki i miękki - sprawdza się podczas długiej podróży jako podłokietnik lewej ręki.

Jedno z miejsc na napoje - umieszczone na tunelu centralnym - zaopatrzono w wyjmowaną wkładkę redukcyjną. To pozwala stabilnie umieścić w nim także puszki o małej średnicy.

Na oparciu fotela pasażera zamontowano hak utrzymujący przedmioty ważące do 3 kg. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma on zastosowania, ale w codziennym użytkowaniu okazuje się bardzo praktyczny - dzięki niemu torba z zakupami na zakrętach nie "jeździ" po podłodze.

Natomiast do minusów auta można zaliczyć zaparowane podczas deszczu szyby, mało skuteczny hamulec ręczny i słabe światła mijania. Dużym plusem Hyundaia jest za to niskie spalanie - na trasie samochód potrzebował średnio 6,2 l/100 km.

Wynik minitestu

funkcjonalność i jakość (36/60 pkt)

plusy/minusy

+ umiarkowana cena

+obszerny i funkcjonalny bagażnik

- niskiej jakości materiały wykończeniowe

- słabe światła mijania

- nie najlepsza przyczepność opon

 

Hubert Wójcik

Więcej o:
Copyright © Agora SA