Organizatorzy konferencji MotoIdea postawili sobie za cel utworzenie nowej przestrzeni współpracy i wymiany doświadczeń między firmami, które produkując samochody lub części chciałyby podzielić się wiedzą prawną, finansową, technologiczną i logistyczną. Cel ? Poprawa kondycji polskich przedsiębiorstw.
Dwa dni wykładów i paneli dyskusyjnych pozwoliły pogłębić wiadomości w sposób bardzo nowoczesny, przy wykorzystaniu atrakcyjnych form audiowizualnych i multimediów. Prelekcje prowadzone były przez zaproszonych specjalistów, wśród których znaleźli się przedstawiciele Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl, GM Manufacturing Poland, Randstad, Johnson Controls International, Polytec Interior Polska, CAT LC Polska, Solaris Bus & Coach, Delphi, Tenneco Automotive Polska, Cooper Standard Automotive Polska, Ambasady Rosji, Volkswagen AG, Deloitte, Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Test Human Resources, Faurecia, Work Service i Gefco. Aż 250 zaproszonych gości mogło uczestniczyć w spotkaniach dyskusyjnych trwających w sumie ponad 10 godzin.
Wieczorna gala była okazją do rozdania pierwszych nagród MotoIdea
W kategorii Osobowość Polskiej Motoryzacji nagrodzono: - Zdzisława Arleta, Dyrektora Zakładu Fiat Auto Poland S.A. (FAP) w Tychach
W kategorii Moto Trendy przyznano dwie nagrody dla:
- Solaris Bus & Coach S.A. - jeden z największych producentów pojazdów komunikacji zbiorowej
oraz -Volkswagen Poznań Sp. z o.o. - jeden z największych pracodawców w sektorze motoryzacyjnym w Polsce
W kategorii Inwestycja Roku (2009) nagrodzono
-BorgWarner Turbo Systems Poland Sp. z o.o. w Jasionce k. Rzeszowa. Amerykański koncern jest wiodącym producentem turbosprężarek oraz komponentów układów doprowadzania powietrza i redukcji substancji szkodliwych
To wyróżnienia, które pokazując najlepszych w branży produkcyjnej polskiej motoryzacji mobilizują innych do szukania sposobów podnoszenia swojej pozycji na rynku. Zobaczymy, kto zasłuży na nagrody za rok, podczas drugiej edycji konferencji MotoIdea.
Dariusz Dobosz
Rozmowa z organizatorami MotoIdea: Maciejem Ratajczakiem, menedżerem projektu konferencji MotoIdea i Rafałem Orłowskim, przedstawicielem AutomotiveSuppliers.pl
Jak narodziła się koncepcja konferencji Moto-Idea ? Skąd taki pomysł i kto jest jego twórcą?
To wspólna inicjatywa ludzi z firmy G24 Group, którzy chcieli na nowo spojrzeć na branżę. Bywały różnego typu spotkania, ale trzeba było wreszcie zacząć promować innowacyjność, nowe technologie oraz efektywne wykorzystanie funduszy unijnych
A dlaczego w Krakowie ?
Głównie ze względu na bliskość Śląska, który skupia większość ważnych zakładów produkcyjnych branży motoryzacyjnej.
Intrygujący jest szeroki zakres tematyczny wykładów i dyskusji. W programie znalazło się nawet wystąpienie przedstawiciela Ambasady Rosyjskiej. Czy jest to sygnał, że Rosja może być jedną z recept na bolączki polskiej motoryzacji ?
Obserwujemy duże zainteresowanie firm wschodnim rynkiem, zwłaszcza kooperacją. Rosjanie nie preferują sprzedaży u siebie gotowych produktów zza granicy i mocno temu przeciwdziałają, stąd szukanie innych form współpracy. Zarówno z fabrykami rosyjskimi jak i z zakładami zachodnich koncernów, działającymi w Rosji
Czy Moto-Idea spełniła wyznaczone cele ? Co wynika z pierwszych wrażeń po zakończeniu imprezy ?
Trudno zebrać na gorąco precyzyjne oceny, ale trochę już wiemy. Na przykład to, że wiele osób przyjechało do Krakowa by zobaczyć, czy warto w przyszłości brać udział w przedsięwzięciu o tej nazwie w przyszłości. Dziś twierdzą, że trzeba je kontynuować.
Jeśli Moto-Idea będzie kontynuowana, to czy zostanie w jakiś sposób rozszerzona lub zmodyfikowana ?
Uważamy, że trzeba rozszerzyć tematykę międzynarodową, otworzyć się na inne rynki. Polska motoryzacja to ważny element globalnej gospodarki, dlatego trzeba w Polsce pokazywać trendy w innych krajach, bo sprzyja to postępowi i innowacyjności. A przecież o to właśnie zabiegamy najbardziej.
Życzymy zatem zrealizowania planów i dziękujemy za rozmowę
Słupki i betonowe bariery - bat na polskich kierowców - ZOBACZ TUTAJ