Na początku marca Toyota sprzedawała w USA o 71 proc. aut więcej niż w lutym i o 47 proc. więcej niż przed rokiem - poinformowała firma doradcza Edmunds.com, zbierająca dane o amerykańskim rynku samochodowym. Takie efekty przyniosła kampania promocyjna japońskiego koncernu, który wzorem swoich konkurentów z USA zaczął oferować kierowcom 2 do 3 tys. dol. rabatu. Wcześniej Toyota unikała takich promocji, aby nie obniżyć wartość swoich używanych samochodów.
Koncern zmienił politykę marketingową, gdy pod koniec stycznia na żądanie Waszyngtonu wezwał do kontroli i napraw ok. 6 mln aut sprzedanych w USA, które mogą mieć zacinający się pedał gazu. Toyota wstrzymała też sprzedaż kilkuset tysięcy gotowych aut, zgromadzonych na placach fabrycznych i u dealerów. W efekcie w lutym koncern sprzedał w USA o 9 proc. aut mniej niż przed rokiem, podczas gdy rywale notowali zwiększone obroty.
qub
Cały artykuł przeczytasz TUTAJ
Kongres USA przesłuchuje szefa Toyoty - ZOBACZ WIĘCEJ