Toyota chce być liderem

W tym roku Toyota chce sprzedać 8,27 mln aut, o 6 proc. więcej niż w fatalnym 2009 r. Japoński gigant przyspiesza, by obronić tytuł lidera motoryzacji przed Volkswagenem

Kryzys na światowych rynkach motoryzacyjnych mocno uderzył w Toyotę . Japoński koncern ogłosił wczoraj, że w zeszłym roku sprzedał 7,81 mln samochodów, o 13 proc. mniej niż w 2008 r., kiedy został liderem światowej motoryzacji. Przedtem 77 lat bez przerwy był nim amerykański General Motors .

Jednak ledwo Toyota wspięła się na szczyty światowej motoryzacji, już z tego miejsca chce ją zepchnąć Volkswagen . Niemiecki koncern chce ten cel osiągnąć do 2018 r. Ale już w zeszłym roku zaczął deptać Japończykom po piętach.

Cały artykuł Andrzeja Kublika znajdziecie tutaj .

Toyota nie ma wyboru i musi przystąpić do ekspansji, by pozostać liderem światowej motoryzacji. W utrzymaniu czołowej pozycji z pewnością nie pomogą usterki, z którymi borykają się w ostatnim czasie modele japońskiej firmy. Najnowszy przypadek dotyczy wadliwych pedałów gazu , które mogą powodować samoczynne przyspieszanie auta. Tylko w związku z tą usterką Toyota podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży, a od 1 lutego również produkcji ośmiu swoich modeli w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na liście znalazła się m.in. Toyota Camry , najlepiej sprzedające się w USA auto japońskiego producenta.

Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Prius w Polsce - ZOBACZ TUTAJ

Toyota Hilux 3.0 D-4D - test

Samochody: Toyota - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA