Suzuki Alto w obecnej postaci zadebiutowało podczas wystawy w Paryżu w 2008 roku. Od maja ubiegłego roku dostępny jest w salonach u naszych zachodnich sąsiadów, gdzie sprzedano go w ilości 8 606 sztuk. Być może to zdecydowało o tym, że polska premiera została przesunięta na początek 2010 roku.
Mierzące 3,5 m długości Alto to małe auto miejskie. Jego zaletami mają być atrakcyjny wygląd i niskie ceny. Dodatkowym plusem jest pięciodrzwiowe nadwozie z uchylnymi - jak w trójce z Kolina (Toyota Aygo, Peugeot 107 , Citroen C1 ) - szybami w tylnych drzwiach.
Napęd stanowi trzycylindrowy silniczek o pojemności 1,0 l i mocy 68 KM. Jednak dzięki niewielkiej masie własnej (855 kg) powinien być wystarczający do sprawnego poruszania się po mieście. Przyspieszenie do prędkości trzycyfrowej zajmuje mu co najmniej 14 s, a możliwości silnika kończą się przy 155 km/h. Za to średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta wynosi zaledwie 4,5 l/100km.
W Polsce ceny zaczynają się od 29 900 zł za podstawową wersję Club. Jeśli chcemy mieć coś więcej, niż tylko ABS i dwie poduszki powietrzne będziemy musieli dopłacić 5 tys. zł (wersja Comfort).
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: