Lew jest symbolem marki Peugeot od 1858 roku. W dobie rozwoju motoryzacji zaczął się częściej zmieniać, po raz pierwszy w 1925 roku. W 1960 nastąpiła trzecia zmiana logo wprowadzając nową, charakterystyczną czcionkę, która okazała się trwalsza i przetrwała niemal niezmieniona do 2002 roku. Najnowsze wydanie lwa (zobacz tutaj ) jest prostsze, trójwymiarowe, a niebieskie tło zostało zastąpione dużo ciemniejszym.
Zdaniem firmy nowy znaczek jest prostszy stylistycznie, lew ma bardziej drapieżny i dynamiczny wygląd, nową pozę, jest bardziej opływowy oraz tworzy bimetaliczny efekt dzięki zestawieniu matowych i połyskujących elementów.
Inna kolorystyka nowego logo oznacza zmiany wyglądu dla sieci dilerskiej i naprawczej (ASO) Peugeota na całym świecie. Zmiany mają zostać wprowadzone do końca 2012 roku.
Pierwszym modelem z nowym znaczkiem będzie Peugeot RCZ , którego debiut planowany jest na wiosnę tego roku.
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: