Lider rynku, czeska Skoda sprzedała 37 944 samochody notując wzrost sprzedaży o 15,4% w stosunku do 2008 roku. Jej udział w rynku wzrósł tym samym z 10,3 do 11,9%. Drugie miejsce zajął Fiat . Niegdysiejszy lider sprzedał w zeszłym roku 31 740 samochodów notując wzrost o 8,6%. Jego udział w rynku wyniósł 9,9%. Trzecie miejsce przypadło japońskiemu gigantowi, który aspiruje do miana światowego lidera. Toyota sprzedała 27 821 aut, co oznacza dla niej spadek o 20,2% w stosunku do 2008 roku.
Tym samym Toyota nie tylko straciła szansę walki o pierwsze miejsce w tym roku, ale grozi jej utrata podium. Kolejne w zestawieniu Ford (26 879) i Volkswagen (26 640) depczą jej po piętach i na pewno łatwo się nie poddadzą.
Wśród pierwszej piętnastki największym wygranym jest Mitsubishi (14. miejsce), które sprzedało 8 468 samochodów notując tym samym 95% wzrost sprzedaży. Największym przegranym jest współpracujący z Mitsubishi francuski koncern PSA. Wchodzący w jego skład Peugeot (9. w zestawieniu) sprzedał w zeszłym roku 12 619 aut, co oznacza spadek o 23,7%, Citroen zaś (13.) znalazł 9 618 chętnych na swoje auta, co oznacza aż 30,2% spadek zainteresowania.
Najchętniej kupowanym modelem wciąż pozostaje Skoda Octavia , wyprzedzając mniejszą Fabię i Fiata Punto .
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie źródło: Samar
ZOBACZ TAKŻE: