Włosi zabiorą Tychom Pandę?

Motoryzacja zaczęła układać swoją przyszłość po kryzysie. Koncerny na gwałt przenoszą produkcję nowych aut, szykują mariaże

Czy nowa wersja przebojowego modelu Fiat Panda będzie jak dotychczas produkowana w Tychach, czy zostanie przeniesiona na taśmy montażowe fabryki Fiata pod Neapolem? Decyzja może zapaść 21 grudnia podczas spotkania szefa Fiata Sergia Marchionnego z premierem Włoch Silviem Berlusconim. Rząd Włoch przyjął specjalny program ożywienia motoryzacji i chce, by Fiat zwiększył produkcję aut w rodzimych fabrykach z ok. 600 tys. do 900 tys. sztuk rocznie. Najłatwiej zrobić to, przenosząc produkcję Pandy z Polski - zasugerował dziennik "La Repubblica", a pomysł podchwyciły inne tytuły we Włoszech.

Rachunek jest prosty. W tym roku fabryka w Tychach wyprodukuje ok. 270 tys. sztuk Pandy, która od siedmiu lat cieszy się wielkim uznaniem klientów. I nie będzie problemów z pracą we włoskich fabrykach Fiata, jeśli będą produkować auta cieszące się takim wzięciem. A przy okazji będzie można "odciążyć" - jak pisze Reuters - fabrykę w Tychach, największy zakład Fiata w Europie. W tym roku z tyskich zakładów wyjedzie ponad 600 tys. samochodów - tyle, co z pięciu rodzimych fabryk koncernu z Turynu.

Cały artykuł możecie przeczytać tutaj.

Polska największym rynkiem w regionie - ZOBACZ TUTAJ

Zbudowany przez nas Fiat podbija świat


Samochody: Fiat Panda - ogłoszenia

Więcej o: