Oznacza to również przełamanie pozytywnie nastrajającego trendu, jaki można było obserwować od początku roku. Styczniowe spadki rok do roku wyniosły 36%, w lutym 28,9% a w marcu już "tylko" 21,6%. Kwiecień przyniósł jednak złe wieści.
Od początku roku polskie fabryki wyprodukowały 288 228 sztuk aut. Ponad 93% tej liczby stanowią samochody osobowe, przyjrzyjmy się zatem wynikom tego sektora. Według Samaru, na polskim rynku swoją pozycję umocnił Fiat i jako jedyny producent uzyskał wynik lepszy niż przed rokiem (o 23,5%). Pozwoliło mu to jednocześnie zwiększyć udział w rynku z 47,9% do 70,7%.
W dużo gorszych nastrojach mogą być szefowie FSO (-66,1%) oraz Opla (-57,7%). Stosunkowo niewielkim spadkiem (rok do roku) może się w tym towarzystwie cieszyć Volkswagen , którego produkcja zmniejszyła się "tylko" o 16,4%.
Trzem modelom powstającym w Polskich fabrykach udało się jednak odnotować wzrost produkcji. Są to Fiat Panda , Ford Ka oraz Chevrolet Aveo .
Warto w tym miejscu wspomnieć, że zaledwie 2,6% samochodów osobowych trafiło na rodzimy rynek.
Bartosz Sińczuk Źródło Samar