Kolejne auta pod lupą Euro NCAP

Miało być trudniej, ale nic nie wskazuje na to, by producenci aut mieli jakiekolwiek problemy z uzyskaniem pięciu gwiazdek od Euro NCAP. Najważniejsze dla organizacji stały się teraz systemy bezpieczeństwa, zapobiegające wypadkom. Oto najnowsze wyniki

O nowych zasadach oceniania Euro NCAP przeczytasz tutaj.

Wynik Hondy Civic jednoznacznie pokazuje, że wysokie noty za systemy bezpieczeństwa mogą podwyższyć końcową ocenę do pięciu gwiazdek. Nie chodzi też wcale o to, jak system działa, ale o to ile procent oferowanych na rynku europejskim wersji jest w niego seryjnie wyposażonych - nie w opcji, za którą trzeba dopłacać. Łatwo więc po prostu dołączyć ESP do wszystkich samochodów, podnieść ich ceny i wynik pięciu gwiazdek jest właściwie pewny.

W poprzednich testach (zobacz tutaj) Subaru Impreza i Citroen C3 Picasso dostały po cztery gwiazdki, tylko dlatego, że w fioletowej kolumnie miały kiepski wynik. W pozostałych miały noty lepsze lub porównywalne do tych, jakie otrzymał Civic. Możliwe więc, że samochód, który ma cztery gwiazdki wyjdzie ze zderzenia (jeśli już do niego dojdzie) w lepszym stanie niż auto pięciogwiazdkowe. Dlatego, jeśli bezpieczeństwo jest dla kogoś podstawowym kryterium przy wyborze samochodu, lepiej szczegółowo zapoznać się z ocenami.

Wynik Audi A4 w zielonej kolumnie pokazuje też, że ochrona pieszych nie jest właściwie brana pod uwagę.

Jan Kopacz, źródło: Euro NCAP

Zobacz filmy z tych testów

 

Samochody - ogłoszenia