Polar III - na spotkanie z SUV-em
Podczas projektowania manekina skupiono się na dokładnym odtworzeniu struktury wspomnianych części ciała, dzięki czemu możliwa będzie bardziej precyzyjna ocena występujących złamań. Wiedzę na temat obrażeń pieszego uzupełnią dane dotyczące urazów podudzia oraz zerwania więzadła kolanowego.
W 1998 roku Honda opracowała fantom symulujący kinematykę ciała ludzkiego podczas kolizji z samochodem. Zadaniem urządzenia było zidentyfikowanie tych części karoserii, które w największym stopniu zagrażają bezpieczeństwu pieszego, a następnie rozwój technologii zmniejszających ryzyko wystąpienia urazów głowy.
W 2000 roku Honda wykonała kolejny krok opracowując manekin pieszego drugiej generacji, znany jako POLAR II. Znacznie poprawiono odwzorowanie kinematyki ludzkiego ciała podczas zderzenia z samochodem, a dzięki wbudowanym przyrządom pomiarowym możliwe stało się określenie poziomu ryzyka wystąpienia poważnych urazów aż ośmiu części ciała, w tym głowy oraz szyi. Dodatkowo, firma opracowała własne symulacje służące do przeprowadzenia tych badań.
W fantomie POLAR III, Honda skupiła się na dolnym odcinku kręgosłupa oraz górnej części nóg, które są szczególnie narażone na urazy w przypadku kolizji pieszego z dużymi samochodami (SUV, minivan). Poprawiono dokładność pomiarów poprzez unowocześnienie odpowiednich elementów urządzenia. Z kolei zastosowanie nowoczesnych materiałów oraz zmiana kształtu fantomu pozwoliły na lepsze odwzorowanie charakterystyki ludzkiego ciała.
Dzięki nowoczesnym fantomom, Honda aktywnie włączyła się do badań mających na celu minimalizowanie obrażeń pieszego, powstałych wskutek kolizji z samochodem. W 1998 opracowano kształt karoserii redukujący ryzyko poważnych urazów głowy. Wynalazek po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu HR-V, który wszedł do produkcji we wrześniu tego samego roku. Obecnie technologia wykorzystywana jest we wszystkich modelach Hondy produkowanych w Japonii.
Honda
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Dealer niechcący sprzedał samochód demo. W wigilię zadzwonił do klienta, że musi zwrócić Forda Bronco. Ten myślał, że to żart
-
Pieszy z pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Kręcił "bączki" na parkingu pełnym samochodów. W aucie miał żonę i dwoje dzieci
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
Forum
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (40)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)
- Uszkodzone lusterko Belgia (30)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (47)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (50)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (59)