Nadal bez pięciu gwiazdek za ekologię (ale jest coraz lepiej)

Również i w najnowszym rankingu ADAC EcoTest 2008 nie znalazł się ani jeden model, któremu niemiecki automobilklub mógłby przyznać za rozwiązania ekologiczne maksymalną notę pięciu gwiazdek. Warto podkreślić jednak, że coraz większą grupę pojazdów dostępnych na rynku stanowią auta, które zasługują na zadowalającą ocenę czterogwiazdkową.

Samochodów, które w rankingu ADAC EcoTest uzyskały ocenę na poziomie czterech gwiazdek, jest obecnie prawie 1/4 (z grupy około 700 przebadanych modeli). Jeszcze w roku 2003, kiedy raport został sporządzony po raz pierwszy, był to wynik jedynie 16%.

Oto jak oceniane są modele w rankingu ADAC EcoTest za rozwiązania wpływające na redukcję zużycia paliwa oraz emisję szkodliwych substancji (w tym CO2):
- od 90 punktów w górę (nota 5 gwiazdek)
- między 70 a 89 punktów (4 gwiazdki)
- między 50 a 69 punktów (3 gwiazdki)
- między 30 a 49 punktów (2 gwiazdki)
- od 0 do 29 punktów (1 gwiazdka)

Autorzy raportu ADAC EcoTest 2008 chwalą jednak ogólnie koncerny motoryzacyjne, zwracając uwagę na fakt, że w bezpośrednim porównaniu 29 modeli z poprzednikami aż 23 z nich charakteryzuje się nawet znacznymi postępami pod względem rozwiązań służących ekologii. Przykładem jest chociażby Opel Zafira 1.7 CDTI Edition (z filtrem cząstek stałych), który w najnowszym badaniu uzyskał notę 3-gwiazdkową, natomiast poprzednik (2.2 DTI Edition) miał tylko jedną gwiazdkę.

Podobny "skok" stał się udziałem takich modeli jak Peugeot 308 oraz Citroen C3.

Tak jak wcześniej, liderem rankingu ADAC EcoTest pozostaje hybrydowa Toyota Prius (89 punktów), która wyprzedza kolejno Hondę Civic Hybrid (83 pkt) oraz zasilanego olejem napędowym VW Passat Bluemotion (82 pkt). Na piątym miejscu plasuje się natomiast grupa modeli z silnikiem benzynowym: BMW 530i, Mazda6 1.8 Exclusive oraz Skoda Octavia 1.6 FSI (po 80 pkt).

Badania prowadzone przez specjalistów z ADAC nabierają dodatkowo znaczenia w kontekście planowanych nad Renem zmian w systemie opodatkowania samochodów w zależności od emisji CO2 (patrz link poniżej).

Stara UE zachęca podatkami do oszczędnych aut

 

źródło: Samar

Więcej o:
Komentarze (10)
Nadal bez pięciu gwiazdek za ekologię (ale jest coraz lepiej)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Hybrydy to pic na wodę dla gwiazd Hollywood - ekologicnzość i ekonomiczność jest pozorna. Dziwi natomiast w tym zestawieniu brak samochodów na LPG i - przede wszystkim - CNG, które emisją spalin biją wsyzstkie w/w na głowę. W Niemczech oferta takich pojazdów jest nieduża, ale coś tam producenci, nawet niemieccy (VW, Opel, Mercedes) oferują.

  • Gość: Gość

    0

    @ ekologiczny?
    "Ciekawe tylko ile taka toyota prius musi przejechac aby zamortyzować emisję co2, która powstala przy jego produkcji itd"

    ciekaw jestem jakie to ma znaczenie. samochod mniej pali wiec przy obecnych cenach paliwa zaczyna sie oplacac. szczegolnie jak duzo jezdzisz. kosztuje juz tylko troche wiecej. wydziela takze mniej spalin, ktore wszyscy wdychamy.
    baterie uzywane w hybrydach (Ni-MH) jak najbardziej nadaja sie do "recyclingu". ciekaw jestem skad masz takie info.
    osobiscie tez wole VW diesla niz hybryde, ale to kwestia gustu.
    przypomne, ze glowna przyczyna tego ze mamy hybrydy sa amerykanie, gdzie silniki diesla w samochodach osobowych byly jeszcze niedawno bardzo niemile widziane. w tej chwili jedyna powazna firma ktora sprzedaje diesle jest wlasnie VW i przedaja sie jak cieple buleczki, musisz sie wpisac na liste i czekac na nastepna dostawe. japonce wymyslily hybryde wlasnie z mysla o rynku amerykanskim. jak sie okazalo strzal w dziesiatke. na dluzsza mete wydaje mi sie to samochod przejsciowy, mam nadzieje ze zostanie wyparty przez Plug-in Hybryd, czyli samochod eletryczny z malym silnikiem dieslowskim. w tej chwili obiecuje cos takiego GM ze swoim voltem.

    zostal ekologie w spokoju, ale jak ci benzyna podskoczy o 100% i ty tez sostaniesz ekologiem ;)

  • Gość: Gość

    0

    "A czy byłby ktoś uprzejmy przedstawić wreszcie jednoznaczy dowód naukowy, że CO2 jest przyczyną efektu cieplarnianego? Już nie mogę znieść gadania na ten temat. Nawet nie ma faktów potwierdzających bezpośrednio tę tezę!"

    generalnie jest zgoda miedzy naukowcami jesli chodzi o "efekt cieplarniany" i jest on faktem. jak na razie nie potrwierdzila sie tylko predkosc zachodzacych zmian. zachodza znacznie szybciej niz przewidywano.
    sa oczywiscie tacy naukowcy ktorzy udowadniaja ze wrecz odwrotnie ale potem okazuje sie ze badania sa financowanie przez firmy naftowe

    poszukaj public

  • Gość: Gość

    0

    ktos.

    Dobre, a jak się skończy paliwko to pompka od roweru i pompujemy (chociaż tirówki przestaną marnować czas na poboczach)...

    Rzeczywiście jak ktoś wspomniał wyżej nikt nie bierze pod uwagę jakie straty dla środowiska naturalnego zostaną poniesione podczas produkcji, eksploatacji i utylizacji auta. Hybrydowe autka mogą się okazać bardzo nieekologiczne w porównaniu ze starymi ropobenzopodobnymi złomami sprzed dwudziestu lat.
    Zamiast akumulatorów przydałoby się jakieś potężne kondensatory dla których czas i używanie nie miałoby wpływu.
    Poza tym nic się nie zmienia i ciągle auta są cholernie paliwożerne, może kiedyś będą jeździć, ale najpierw cena ropy musi pójść do góry...

  • Gość: Gość

    0

    I pomyslec, ze ja kiedys mialem w 100% ekologiczne auto, na pedaly. Wszystkie wspólczesne auta powinny miec taka opcje.

  • Gość: Gość

    0

    Koncerny ignoruja auta o napedzie na sprezone powietrze. Technologia nadal sie rozwija. W niektorych miastach Hiszpanii jezdza taksowki i autobusy.
    Indyjska Tata tez wykupila licencje.
    To auto jest najtansze w uzytkowaniu i serwisowaniu! Tankuje sie w 3 min przy kompresorze na stacji. Osiagi ma w sam raz jako auto miejskie. Nie wydala zadnych spalin i jest cichsze od benzyniakow. Dla zainteresowanych poszukajcie theaircar.

  • Gość: Gość

    0

    Kto myślał, że chodzi o Rafaela Nadala?
    Wpisujcie miasta. ;D

  • Gość: Gość

    0

    Federer też nie ma

  • Gość: Gość

    0

    Ciekawe tylko ile taka toyota prius musi przejechac aby zamortyzować emisję co2, która powstala przy jego produkcji. Poza tym, kto pozniej bedzie zlomowal te samochody, baterie używane w priusach i innych hybrydowych autach nie sa biodegradalne i nie nadaja sie do recyklingu. Ja bym poszedł bardziej w stronę np VW Lupo 3L, o ktorym niewiele osob wie, a nawet nie jest dostępny w polsce do kupienia w salonie. Mały, elegancki samochodzik, ktory spala 3 litry ropy na 100km. Ale niestety lobby paliwowe i tutaj macza swoje palce - pokazuje, ze ekologiczne samochody musza byc wielkie i drogie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX