Actros o ładowności 40 ton, testowany był na trasie 12 728,94 kilometrów. Jest to wynik rekordowy i według obserwatorów Księgi Rekordów Guinnessa zasługuje na wpis jako światowy rekord w kategorii "Najbardziej ekonomiczny 40-tonowy samochód ciężarowy " (The most fuel efficient 40 ton Truck).
Podczas trwającej siedem dni bez przerwy jazdy testowej w Nardo seryjny nowy Actros z ponad 25-tonowym załadunkiem oraz średnią prędkością 80 km/h udowodnił, że w zakresie pojazdów użytkowych wersja "samochodu jednolitrowego" jest realna już od 0,8 litra paliwa na 100 tkm. Dla właściciela floty pojazdów oznacza to realne oszczędności, a co za tym idzie wyższą rentowność, ponieważ w branży transportowej w oparciu o zużycie paliwa kalkuluje się cenę każdej tony ładunku na kilometr (tkm). Z kolei dla środowiska naturalnego tak niskie zużycie paliwa oznacza niższą emisję szkodliwego dwutlenku węgla - nowy Actros redukuje emisję CO2 do 20,5 gramów na tonę załadunku na kilometr (g/tkm). Dla porównania: dotychczas koncepcyjny "samochód jednolitrowy" emituje 53 g/tkm, a wprowadzone niedawno na rynek osobowe samochody hybrydowe - aż 297 g CO2 /tkm. Nawet w codziennym ruchu drogowym samochód ciężarowy o zużyciu 30-35 litrów paliwa ma pod tym względem wyraźnie lepsze wyniki (30-37 g CO2/tkm).
Mercedes-Benz