Nowe testy Euro NCAP | cz. I

EuroNCAP rozbiło kolejne 17 modeli samochodów. Wśród nich znalazły się dwa auta z Chin, nowa Panda i dwa samochody elektryczne. Jak wypadły? Zapraszamy na część pierwszą

Brillance BS6 - crash test ADAC Landwind X6 - crash test ADAC

W dzisiejszym zestawieniu mamy jednego przedstawiciela Państwa Środka. Jeśli znów spodziewacie się, że manekin używany przez EuroNCAP "zginął" zmiażdżony w aucie, to czeka was (nie)miła niespodzianka. Chińczycy na poważnie wzięli sobie do serca fatalne wyniki Landwinda X6, czy Brillianca BS6 (fot. obok) i wzięli się do pracy. Pierwsze sito i jednocześnie sprawdzian dla nowych modeli stanowi chiński odpowiednik europejskiego EuroNCAP o nazwie C-NCAP. Ma on co prawda mniej rygorystyczne wymagania, ale samochody składające się w harmonijkę nie mają czego tam szukać. Jak widać po wynikach (cztery gwiazdki) nowy Geely Emgrand EC7 nie jest śmiercionośny dla swoich pasażerów i zapewnia zupełnie przyzwoity poziom bezpieczeństwa.

Kolejnym modelem, na którego wyniki czeka wielu kierowców jest nowa Panda. Produkowane we Włoszech autko także otrzymało końcową ocenę czterech gwiazdek. Wpłynęły na to głównie dwa czynniki. Pierwszy to skromne wyposażenie z zakresu ochrony pasażerów (wynik to zaledwie 43%), jak i najniższa pośród przebadanych aut ocena w zakresie ochrony dzieci (63%).

Segment premium na czwórkę

Geely Emgrand EC7 i Fiat Panda to nie jedyne samochody w tym zestawieniu, którym nie udało się otrzymać pięciu gwiazdek. Pozostałe auta z wynikiem czterech gwiazdek to Jeep Grand Cherokee i Jaguar XF.

Pozostałe samochody, czyli dwa Chevrolety, dwa Mercedesy i Kia zaliczyły test na piątkę. Najwyższą ocenę za ochronę dorosłych dostał Mercedes B oceniony na 97%. Zapraszamy do galerii .

WynikiWyniki EuroNCAP

Drugą część zestawienia znajdziecie tutaj .

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Euro NCAP: bez taryfy ulgowej

Fiat Panda - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA