Tym razem problem leży w osprzęcie silnika. Chodzi o potencjalnie wadliwe koła pasowe wału korbowego, które najpierw mogą powodować hałas i wibracje, a w ostateczności prowadzić do zerwania (lub zsunięcia się) paska napędzającego, m. in. układ wspomagania kierownicy. Amiko Tomita, rzeczniczka Toyoty poinformowała, że firma otrzymała do tej pory kilkadziesiąt skarg z całego świata, jednak w żadnym przypadku nie doszło do wypadku i nikt nie został ranny.
>>> Samochody z innej bajki | Toyota w USA <<<
Akcja nawrotowa dotyczy modeli wyposażonych w silnik V6, sprzedawanych głównie w Stanach Zjednoczonych (520 tys.), a także Australii i Nowej Zelandii (25 tys.) oraz Japonii (38 tys.). Chodzi o Toyoty: Alphard, Avalon, Camry, Highlander i Siena oraz cztery modele Lexusa: ES300, ES330, RX330 i RX400h.
Firma stara się obecnie zgromadzić odpowiednią liczbę pozbawionych usterki zamienników, po czym listownie zaprosi wszystkich właścicieli do odwiedzenia serwisu w celu wymiany wadliwej części.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Największa akcja serwisowa Fiata