550 tys. Toyot i Lexusów do serwisów

Toyota znów na cenzurowanym. Po błogim okresie bez głośnych akcji serwisowych, firma musi wysłać ponad pół miliona listów z zaproszeniami do odwiedzenia serwisów

Najgłośniejsze akcje serwisowe

Tym razem problem leży w osprzęcie silnika. Chodzi o potencjalnie wadliwe koła pasowe wału korbowego, które najpierw mogą powodować hałas i wibracje, a w ostateczności prowadzić do zerwania (lub zsunięcia się) paska napędzającego, m. in. układ wspomagania kierownicy. Amiko Tomita, rzeczniczka Toyoty poinformowała, że firma otrzymała do tej pory kilkadziesiąt skarg z całego świata, jednak w żadnym przypadku nie doszło do wypadku i nikt nie został ranny.

>>> Samochody z innej bajki | Toyota w USA <<<

Akcja nawrotowa dotyczy modeli wyposażonych w silnik V6, sprzedawanych głównie w Stanach Zjednoczonych (520 tys.), a także Australii i Nowej Zelandii (25 tys.) oraz Japonii (38 tys.). Chodzi o Toyoty: Alphard, Avalon, Camry, Highlander i Siena oraz cztery modele Lexusa: ES300, ES330, RX330 i RX400h.

Firma stara się obecnie zgromadzić odpowiednią liczbę pozbawionych usterki zamienników, po czym listownie zaprosi wszystkich właścicieli do odwiedzenia serwisu w celu wymiany wadliwej części.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Największa akcja serwisowa Fiata

136 akcji nawrotowych w 2010 roku

Toyota Yaris - ogłoszenia

Więcej o: