Volkswagen AG przejmie salony dilerskie Kulczyka

O chęci przejęcia przez Volkswagen AG sieci dilerskiej w Polsce mówiło się od dawna. Teraz już wszystko jest jasne. Z początkiem przyszłego roku niemiecki koncern kupi od konsorcjum Kulczyka udziały w spółce zarządzającej 176 salonami sprzedaży

Kulczyk Tradex został wyłącznym importerem Volkswagena i Audi w 1992 roku. Trzy lata później powstała spółka KPI Polska zajmująca się sprzedażą detaliczną aut koncernu. Dziś polska sieć dealerska obejmuje 176 salonów reprezentujących 23 dealerów Audi, 92 dealerów Skody, 52 dealerów Volkswagena oraz 2 dealerów Porsche. Wszystkie cztery marki miały 21% polskiego rynku w 2010 roku.


Nowy Volkswagen Passat CC | Galeria

Udziałowcy zdecydowali, że 1 stycznia 2012 roku sprzedadzą swoje udziały koncernowi Volkswagena. Działalność dealerska prowadzona przez KPI Retail (9 salonów) zostanie przejęta przez Porsche Holding Salzburg. W ten sposób Volkswagen AG zyska lepszą kontrolę m.in. nad działaniami marketingowymi i będzie mógł efektywniej kształtować politykę cenową.

Jan Kulczyk z pewnością na tym interesie nie straci. O tym, że sprzedaż Volkswagenowi sieci dilerskiej będzie opłacalna może świadczyć fakt, że w październiku tego roku doszło do przejęcia przez KPI Polska sieci dilerskiej Magro International, szóstego największego dealera w Polsce w 2010 roku. Co w zamian? Jan Kulczyk chce teraz inwestować w paliwa, energetykę i infrastrukturę.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Odświeżony Passat CC - bardziej na czasie

Volkswagen Up | Pierwsza jazda

Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o: