Tutaj podobnie jak w modelach R 1200 GS silnik przeszedł poważne zmiany konstrukcyjne. Głównym wyróżnikiem nowej jednostki jest dodatkowy wałek rozrządu. Tym samym silnik upodabnia się do tego z modelu HP2 Sport. W przeciwieństwie do serii GS, mimo zmian moc pozostaje jednak na tym samym poziomie - 110 KM. Urósł za to maksymalny moment obrotowy z 115 Nm do 120 Nm.
Na tym nie koniec nowości na rok 2010. Nowe BMW R 1200 RT to również udoskonalony system ABS oraz ESA drugiej generacji. Ten drugi odpowiedzialny jest za ustawienia zawieszenia, co pozwala na odnalezienie odpowiednich nastawów niezależnie od warunków drogowych oraz obciążenia motocykla.
Na koniec za R 1200 RT zabrali się styliści, dzięki czemu i w tej kwestii wiele się zmieniło. Pasażerowie mają teraz być jeszcze lepiej chronieni przed naporem powietrza. Dodatkowo BMW wiele zyskało na wyglądzie.
Zapraszamy do obejrzenia fotogalerii
Marek Sworowski