Bliźniak Dodge'a Journeya powstaje w meksykańskiej fabryce Chryslera. W ciągu pierwszych kilku tygodni od debiutu znalazł w Europie blisko 16 tys. klientów, podczas gdy pierwotne plany Fiata zakładały sprzedaż 13 tys. aut do końca 2011 roku.
Aby zaspokoić potrzeby europejskich dealerów, Amerykanie wprowadzili w zakładzie nadgodziny i zwiększyli produkcję z 3 do 4 tysięcy egzemplarzy miesięcznie. Póki co 80 proc. aut sprzedano we Włoszech. 80 proc. nabywców modelu po raz pierwszy zdecydowało się na Fiata.
W 2012 roku Włosi chcą sprzedać w Europie 33 tys. Freemontów. Dla porównania, Dodge Journey znalazł w zeszłym roku 6,4 tys. klientów (w 2009 roku - 8,3 tys.). O debiucie i polskich cenach fiatowskiego crossovera pisaliśmy kilka tygodni temu.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: