Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektować flakony dla perfum Zoom-Zoom w wersji dla kobiet i dla mężczyzn. Obie kompozycje zapachowe zostały stworzone wspólnie z piosenkarką Kayah i perfumerią Douglas tak, aby jak najlepiej odzwierciedlać koncepcję Zoom-Zoom.
Prace konkursowe można było składać do 6 czerwca na stronie konkursowej mazdadesign.pl w dwóch kategoriach: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Do konkursu zostali zaproszeni nie tylko profesjonaliści, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu.
Jury nie miało łatwego wyboru. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem - w sumie nadesłano 516 projektów. Jako kryterium oceny brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność projektu, nawiązanie do idei Zoom-Zoom Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia.
Honorowym członkiem jury konkursu Zoom-Zoom Mazda Design został Peter Birtwhistle (fot. w galerii), główny projektant Mazdy w Europie, W składzie obecni byli także: Maja Ganszyniec, designerka, Fryderyk Zyska - laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz Małgorzata Żmijska i Agnieszka Kajper, przedstawicielki Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi.
Jan Maciej Kochański - Grand Prix
Nagrodą Grand Prix jest realizacja zwycięskiego projektu, roczne stypendium na studiach podyplomowych w zakresie Design Management na wybranej uczelni w Polsce lub nagroda pieniężna 10 000 zł oraz zestaw toreb podróżnych Mazda.
Marta Garbińska i Jan Lutyk - II miejsce
Nagroda za zajęcie II miejsca to 5 000 zł oraz nawigacja TomTom.
Maksymilian Barcik - w yróżnienie Petera Birthwhistle (w kategorii projekt z fantazją)
Nagrodą za wyróżnienie Honorowego Członka Jury Petera Birthwhistle jest 2 000 zł oraz nawigacja TomTom.
Rozstrzygnięcie konkursu było dla Mazdy również okazją do podsumowania trzech lat działalności na polskim rynku. W tym czasie sprzedano u nas 9 743 auta. Największą popularnością wśród klientów cieszą się: Mazda6 (3 271 egzemplarzy), Mazda3 (2 906 szt.) i Mazda2 (1 673 szt.).
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Dziś sieć obejmuje 27 punktów dealerskich i 16 ASO.
msob, źrodło: Mazda
ZOBACZ TAKŻE:
Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - TEST