Oprócz wspomnianego Google, producenta aut z Bawarii prześcignęli tylko tacy giganci jak Apple i Walt Disney, a mniej szanowanymi okazały się m.in. Sony, Microsoft, LEGO oraz Coca-Cola.
A jak wypadły inne marki samochodowe? Drugim w motoryzacyjnej branży, a siódmym w ogólnym zestawieniu okazał się Daimler - właściciel Mercedesa, Smarta i Maybacha. Pierwszą dziesiątkę zamknął Volkswagen, Honda uplasowała się na pozycji numer 29, a zajmującej 60. miejsce Toyocie po piętach depczą Nissan (61) oraz Suzuki (63).
Jesteście pewnie ciekawi jak wyglądała procedura badania? Pierwsza faza rozpoczęła się w styczniu. W 41. wybranych krajach specjaliści z Reputation Institute zbadali opinie na temat ponad 1000 najbardziej znanych marek. W ten sposób uzyskali skondensowaną listę 100 najbardziej cenionych firm. Wykorzystano ją w drugiej, ostatecznej fazie pomiaru, która wystartowała w kwietniu. Badacze przedstawili listę konsumentom z piętnastu głównych, światowych rynków z prośbą o wskazanie pięciu najbardziej cenionych.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: