W ciągu najbliższych 12 miesięcy Johan Ernst Nilson będzie pokonywał wyznaczoną trasę z wykorzystaniem różnych środków transportu. Wyprawa podzielona jest na sześć etapów:
1. Z Bieguna Północnego do północnego krańca Grenlandii (narty) 2. Z północnego krańca Grenlandii do Thule Airbase (sanie ciągnięte przez psy) 3. Z Thule Airbase do Ottawy (jacht) 4. Z Ottawy do Patagonii (rower) 5. Z Patagonii na Antarktydę (jacht) 6. Przez Antarktydę (Kite Surfing)
Audi jest partnerem wyprawy. To dało Szwedowi możliwość przetestowania sprzętu wyprawowego w ekstremalnych warunkach bez konieczności opuszczania Europy. Johan Ernst Nilson przetestował swoje ubrania, namiot i śpiwór w komorze zimna i kanale powietrznym Audi. W obu można zasymulować arktyczne warunki.
Poruszanie się po lodzie i śniegu z maksymalną prędkością wymaga bardzo lekkich sań. Te zbudowane zostały z włókien węglowych. Istotne jest również zredukowanie do minimum tarcia, aby gładko poruszać się po szorstkim lodzie. Z sań Nilson będzie korzystał w ostatnim, prawdopodobnie najtrudniejszym, etapie ekspedycji - przy pokonywaniu Antarktydy.
Podczas podróży przez północną, środkową i południową Amerykę, którą Nilson odbędzie na rowerze, Audi także wesprze Szweda: samochodem ekspedycyjnym dla zespołu kamerzystów oraz dziennikarzy towarzyszącym Nilsonowi będzie Audi Q5.
Na stronie internetowej: www.audi.com/ar2010/pole2pole można śledzić losy podróży Johana Ernsta Nilsona i dowiedzieć się jak wyglądały przygotowania szwedzkiego podróżnika do wyprawy.
Marcin Lewandowski