Najpopularniejsze segmenty aut w Polsce w 2010 roku

W 2010 roku Polacy najchętniej kupowali samochody kompaktowe (klasy niższej średniej), ale największą dynamikę wzrostu wykazały samochody terenowo-rekreacyjne

Najpopularniejsze w Polsce były niezmiennie samochody klasy niższej średniej (110,0 tys. sztuk). Ich sprzedaż w całym 2010 roku była niemal identyczna jak w poprzednim - wzrost wyniósł 0,2% (226 aut).

Kolejne pod względem popularności były samochody małe, których sprzedano 87,0 tys. sztuk (spadek o 2,3%, czyli 2 060 aut). Dalej uplasowały się samochody klasy średniej z wynikiem 39,3 tys. sztuk - to o 1,3% (515 aut) mniej niż rok wcześniej.

Najbardziej dotkliwy spadek sprzedaży odnotowały samochody mini (18,2 tys. sztuk, -14,7%). Sprzedaż samochodów klasy wyższej wzrosła w ciągu roku o 12,4% (do 3,4 tys. sztuk), luksusowych - o 46,5% (do 769 sztuk), a super luksusowych - o 300% (do 8 sztuk).

Istotną pod względem popularności na rynku grupę aut stanowią samochody terenowo-rekreacyjne. Sprzedaż 43,0 tysięcy sztuk była o 45,6% większa niż w roku poprzednim, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku krajowym z 9,2 do 12,9%. Tu również największą popularnością cieszą się pojazdy klasy niższej średniej, których kupiono w 2010 roku 24,5 tys. sztuk, o 84,1% (11,2 tys. aut) więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Wzrosła też sprzedaż całoroczna samochodów klasy średniej (10,7 tys. sztuk, wzrost o 25,1%) i wyższej (6,0 tys. sztuk, wzrost o 16,9%), spadła - samochodów małych (1,9 tys. sztuk, -27,0%).

Rosnące wyniki sprzedaży odnotowały na przestrzeni roku segmenty vanów (18,7 tys. sztuk, wzrost o 12,2%, udział w rynku 5,6%) i kombi vanów (11,2 tys. sztuk, wzrost o 31,4%, udział w rynku 3,4%), spadła sprzedaż aut sportowo-rekreacyjnych (2,0 tys. sztuk, -1,8%, udział w rynku 0,6%).

Źródło: IBRM Samar

Młody Polak woli używane auto?

Najbardziej niezawodne SUV-y - ZOBACZ TUTAJ

Jeep Wrangler - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA