GranCabrio w misji zbawienia

Za sprawą otwartego Maserati sprzedaż firmy w USA ruszyła z kopyta

Kryzysowe zawirowania sprawiły, że w ubiegłym roku sprzedaż Maserati za Oceanem spadła blisko o połowę, do 1 275 sztuk. To o 49 proc. mniej niż w 2008 roku, gdy klientów znalazło 2 510 aut.

Ceny GranCabrio w USA startują od 136 tys. dolarów.

Kto wie, jak dzisiaj wyglądałaby sytuacja firmy, gdyby nie marcowy debiut GranCabrio. Zainteresowanie czteromiejscowym kabrioletem przerosło oczekiwania szefostwa, a sprzedaż wraca powoli do wyników sprzed recesji. Od stycznia do listopada Maserati sprzedało w USA 1 717 aut, w tym 558 sztuk GranCabrio. Kolejni chętni muszą uzbroić się jednak w cierpliwość, bo wszystkie egzemplarze przewidziane w tym roku na amerykański rynek zostały już wyprzedane.

Jak radzi sobie w USA konkurencja Maserati? Sprzedaż Bentleya wzrosła od stycznia do listpada br. o 2,6 proc. (1 233 sztuki), Ferrari - o 12 proc. (1 396 sztuki), a Lambroghini - spadła o 20 proc. (264 sztuki).

Szef Fiata Sergio Marchionne zapowiada, że liczy na dalszy wzrost zainteresowania Amerykanów marką Maserati. W 2012 roku w fabryce Jeepa w Detroit zostanie uruchomiona produkcja jednego z jej modeli.

Maserati z zastrzykiem mocy - ZOBACZ TUTAJ

Kolejne rekordowo drogie Ferrari - ZOBACZ TUTAJ

Jaguar - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA